Mașina de criză DACIA nu se mai caută!

Mașina de criză DACIA nu se mai caută!

Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat în august un declin de 8,5% în Europa (UE plus EFTA), iar cota de piaţă a constructorului de automobile a scăzut la 2,6%, de la 3,1% în perioada similară din 2014, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), scrie Agerpres.

Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat luna trecută la 20.092 de unităţi, în scădere faţă de august 2014 (21.956 vehicule). 

Producătorii auto francezi Renault şi PSA Peugeot Citroen au raportat o creştere a vânzărilor în august de 9,8% şi, respectiv, 9,2%, în timp ce grupul american Ford a avut un avans de 8,3%. 

Companiile germane Volkswagen şi Daimler au înregistrat luna trecută un avans al livrărilor de 5,7% şi, respectiv, 24,7%. Vânzările BMW şi Fiat Chrysler Automobiles NV au crescut în august cu 20,9% şi, respectiv, 13,9%. 

Vânzări mai mari în primele opt luni

În primele opt luni din acest an, livrările de autoturisme Dacia au înregistrat o creştere de 3,5% în Europa, dar cota de piaţă a constructorului de automobile a scăzut la 2,8%, de la 2,9% în perioada ianuarie - august 2014. 

Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat, în primele opt luni ale anului, la 260.192 de unităţi, în creştere faţă de perioada similară din 2014 (251.467 vehicule). 

Vânzările grupurilor auto germane Volkswagen şi Daimler au crescut cu 7,3% şi, respectiv, 16,9%, livrările grupurilor franceze Renault şi PSA Peugeot Citroen cu 8,3% şi, respectiv, 4,8%, iar ale Ford cu 6,9%. 

Statisticile urmăresc evolușia pe pieţele auto din 29 de state europene, din care 26 provin din Uniunea Europeană, fără Malta, iar trei state sunt participante la Acordul European de Comerţ Liber (EFTA), respectiv Islanda, Norvegia şi Elveţia.