Pericolele cauciucurilor din China. Șoferii își riscă viețile și mașinile

Pericolele cauciucurilor din China. Șoferii își riscă viețile și mașinile Mașini. Sursa foto: arhiva EVZ

România. Șoferii se expun unor riscuri mari, în trafic, dacă folosesc anvelope chinezești, de calitate inferioară. Experții avertizează că prețurile mici, pe care le oferă comercianții din China, sunt înșelătoare.

Experții auto recomandă conducătorilor auto să-și echipeze vehiculele cu anvelope de calitate, de la producători recunoscuți, chiar dacă sunt mai scumpe. Ei atrag atenția că produsele ieftine, în special cele importate din China nu respectă standardele de siguranță în trafic.

Șoferii avertizați în legătură cu anvelopele

Experții avertizează cu privire la riscurile pe care le prezintă anvelopele de slabă calitate. Șoferii care își dotează mașinile cu echipamente de origine chinezească se pun în pericol pe șosele. Specialiștii spun că anvelopele de calitate oferă manevrabilitate și o frânare semnificativ îmbunătățite. Acestea fac diferența în situațiile dificile și pot contribui la evitarea accidentelor rutiere.

Organizația „What Car?” a testat o serie de anvelope de vară, produse în China. Iar concluziile să-i pună pe gânduri pe șoferii care aleg astfel de echipamente. Potrivit acestora, o mașină dotată cu anvelope ieftine are nevoie de aproape 10 metri mai mult pentru a frâna la o viteză de 100 km/h. Șoferii au, astfel, un etalon în funcție de care să-și aleagă echipamentul auto.

Conform „What Car?” un VW Tiguan echipat cu cea mai performantă anvelopă- Continental PremiumContact 7, fabricată în Franța - oprește în 34,5 metri, la o viteză de 100 km/h. Același vehicul, echipat cu cauciucuri chinezești, de tip GT Radial, a avut nevoie de aproape 44 de metri ca să oprească complet. Potrivit autorilor, diferența dintre cele două tipuri de anvelope, la preț, este de 22 de lire sterline (aproximativ 132 de lei).

anvelope

Anvelope Sursa foto: EVZ

Cum s-au făcut testele

Testarea What Car?, pentru șoferii interesați, a constat în șase teste care s-au desfășurat pe pistă, în condiții controlate. Au fost teste de verificare a frănării și manevrabilității pe carosabil umed și uscat, aquaplaning și măsurarea zgomotului, plus un test de rezistență la rulare.

Toate acestea au determinat impactul asupra eficienței consumului de combustibil și un rating pentru preț.

Punctajele au fost ponderate astfel încât testele cruciale de frânare și manevrabilitate să reprezinte 80% din nota totală. Rezistența la rulare și prețul, au asigurat restul de 20%. Astfel, șoferii pot să se orienteze, în funcție de aceste rezultate, când achiziționează anvelope.

Accident spectaculos

Accident spectaculos Sursa foto: ISU Vrancea

Rezultatele testelor pentru șoferii interesați

La testele efectuate, cauciucul Continental a obținut cel mai mare punctaj general, de 86%. Acesta s-a dovedit superior atât la frânare, cât și la manevrabilitate în condiții diferite. Cauciucul a avut cele mai bune performanțe la testele de frânare pe carosabil umed și uscat, oprind vehiculul de test de la 80 km/h pe carosabil umed în doar 33,5 metri.

GT Radial, pe care șoferii îl aleg pentru prețul redus, s-a prezentat foarte prost pe drumuri umede. Echipamentul a avut nevoie de 44 de metri pentru a opri de la o viteză mai mică de 80 km/h, potrivit dailymail.

Anvelopa germană Hankook Ventus S1 evo3 SUV, de 126 de lire sterline, a fost al doilea cel mai bine cotat produs în general (85%). Aceasta s-a clasat înaintea anvelopei Michelin Primacy 4+ de 165 de lire sterline (71%).

Cele mai proaste anvelope

Cele mai proaste anvelope au fost Landsail LS588 SUV, de 113 lire sterline. Acestea sunt produse de origine chinezească fabricate în Thailanda. Anvelopele Landsail, printre cele mai ieftine de pe piață, au obținut doar 47%. Șoferii care le aleg trebuie să știe ce riscuri își asumă.

Cea mai ieftină dintre cele opt anvelope testate, Triangle EffexSport TH202, fabricată în China s-a clasat pe locul trei. Cauciucul, care costă 93 de lire sterline, a obținut un scor general de 57%.

Această anvelopă a fost a doua cea mai slabă atât la frânarea pe carosabil umed (oprire în 41 de metri de la 80 km/h), cât și la frânarea pe carosabil uscat (oprire în 39 de metri de la 100 km/h).

Ne puteți urmări și pe Google News