Fratele Dianei, Earl Charles Spencer susține că nu este deloc satisfăcut de investigația BBC cu privire la interviul din 1995 acordat de sora sa în cadrul programului Panorama. Potrivit presei britanice, prezentatorul BBC ar fi introdus 32 de minciuni și aluzii pentru a o face pe Lady Di să rostească faimoasă propoziție: „Eram trei în această căsătorie”. În același interviu incendiar, Diana a recunoscut că este infidelă și că are o relație cu căpitanul James Hewitt. O altă declarație controversată a ei chestionează adecvarea prințului Charles în rolul de viitor monarh al Marii Britanii.

BBC l-a desemnat pe fostul judecător Lord Dyson, un veteran cu o reputație foarte bună în domeniu, să instrumenteze dosarul. Earl Spencer, fratele regretatei prințese, a declarat că Lordul Dyson „este liber să examineze fiecare aspect al cazului, din 1995 până astăzi, așa cum consideră potrivit”.

A fost mușamalizare din partea BBC?

Anterior, Earl Spencer a acuzat faimosul canal britanic de mușamalizare, într-o scrisoare virulentă adresată directorului general a postului de televiziune. Fratele Dianei a adus în discuție „lipsa crasă de onestitate” a realizatorului Martin Bashir și a acuzat BBC că a acceptat „întreaga gravitate a situației”. Potrivit lui Earl Spencer, Bashir i-ar fi arătat cecuri de bancă falsificate, despre care a susținut că arată faptul că doi angajați ai familiei regale au fost plătiți de serviciile secrete pentru a furniza informații despre Diana, cu scopul ca Bashir să fie introdus către ea.

 

De asemenea, Spencer mai spune că a primit o scrisoare de la Bashir, în care acesta susținea că prințul Charles a avut o aventură cu doica copiilor lui, pentru a pune presiune pe Diana și a obține cooperarea fratelui ei. În replică, Earl Spencer a declarat mânios că dacă nu ar fi văzut extrasele de cont nu ar fi făcut introducerea între sora lui și Bashir.

Potrivit Daily Mail, Earl Spencer a fost oripilat de lipsa de onestitate a realizatorului TV, dar și a colegilor săi în ceea ce privește derularea interviului. Purtătorul de cuvânt al BBC a declarat la rândul său că postul nu poate emite comentarii cu privire la o corespondență privată, însă este deschis pe cât este posibil la evenimentele de acum un sfert de secol.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE