Lumea e răvășită de virusul din China, Beijingul se laudă cu redresarea vânzărilor auto

Lumea e răvășită de virusul din China, Beijingul se laudă cu redresarea vânzărilor auto Salonul Auto din Geneva, fără mărcile de top. Sursa foto Wikipedia

Septembrie şi octombrie, cunoscute ca „septembrie de aur şi octombrie de argint” de specialiştii auto chinezi, sunt percepute ca perioadele de vârf ale sezonului pentru vânzări.

Vânzările auto în China au crescut cu 12,5% în octombrie, a şaptea lună de creştere consecutivă. China este cea mai mare piaţă auto din lume conducând redresarea industriei globale după criza provocată de pandemia de coronavirus (Covid-19), transmit Xinhua şi Reuters.

Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) a informat, miercuri, că în luna octombrie, livrările au urcat la 2,57 milioane de vehicule, comparativ cu perioada similară din anul trecut, scrie Agerpres.

Vânzările auto pe piaţa chineză au crescut cu 12,8% în septembrie. În primele zece luni din acest an, vânzările au scăzut cu 4,7%, la 19,70 milioane de vehicule.

Producătorii auto cu acoperire globală, inclusiv Toyota şi Honda, au anunţat că se aşteaptă la profituri mai ridicate în urma majorării vânzărilor pe piaţa chineză.

Redresarea economiei chineze a accelerat, înregistrând un avans de 4,9% în trimestrul trei din 2020, faţă de o expansiune de 3,2% în precedentele trei luni.

Septembrie şi octombrie, cunoscute ca „septembrie de aur şi octombrie de argint” de specialiştii auto chinezi, sunt percepute ca perioadele de vârf ale sezonului pentru vânzări.

În care clienții revin în mod tradiţional să facă achiziţii după perioada verii. Reflectând această tendinţă, livrările de maşini de pasageri au urcat cu 9% în octombrie. Mai mulți producători auto, între care și Toyota, au  înregistrat creşteri de peste 10%.

Pe de altă parte, vânzările de camioane şi alte vehicule comerciale, care reprezintă aproximativ un sfert din piaţă, au urcat cu 30% în luna octombrie.

Aceste vânzări au fost sprijinite de investiţiile guvernamentale în infrastructură, precum şi de reglementările mai dure privind emisiile.

În ce privesc livrările de automobile electrice şi cu propulsive hibridă, ele au crescut în luna octombrie cu 105%, la 160.000 unităţi, a patra lună de creştere consecutivă.

În acest an, CAAM se aşteaptă la un declin cu 11% al vânzărilor de automobile electrice şi hibride, la 1,1 milioane de unităţi.

Tot în acest an, Asociaţia Producătorilor Auto din China se aşteaptă la un recul de aproximativ 10% al vânzărilor pe cea mai mare piaţă auto din lume, iar în cazul unui al doilea val de infecţii declinul s-ar putea adânci la aproximativ 20%.

China este responsabilă pentru 27% din producţia auto globală, faţă de 7% în 2003, conform datelor UBS

Ne puteți urmări și pe Google News