Lucrările merg strună. Autostrada Sibu – Pitești va fi gata la timp
- Anca Flondor
- 31 mai 2022, 14:24
Autostrada Sibiu – Pitești este un proiect de mare amploare al cărei termen de finalizare este 2026 și, după cum am aflat de la fața locului, lucrările merg foarte bine. O veste bună este și faptul că Astaldi a câștigat și licitația pentru proiectarea și execuția lotului 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești.
Miliarde de lei
Lotul dintre Cornetu și Tigveni are o lungime de 37 de kilometri, este cel mai lung tronson al Autostrăzii de pe Valea Oltului și are o valoare estimată cuprinsă între 5,3 și 5,8 miliarde lei.
Perioada contractuală de proiectare este de 12 luni, iar perioada pentru construcție este de 45 de luni.
Secțiunea 3 cuprinde:
– 95 de poduri și pasaje
– 1 tunel cu două galerii independente (în lungime de 1,7 km fiecare galerie)
– 1 Nod rutier la Cornetu
– 1 Nod rutier la Văleni
– 1 Ecoduct în zona localității Călinești
Ce lucrări se efectuează acum la tronsonul stabilit
- La pasajele principale, coloanele forate (mobilizate 9 instalaţii de foraj), radierele şi elevaţiile (la 11 din cele 21 structuri principale);
- La terenul de fundare şi la radierele şi elevaţiile podurilor casetate de pe autostradă, din nodul rutier Băiculeşti şi de pe drumurile de întreţinere (la 44 din cele 75 poduri casetate);
- Se montează dale prefabricate şi grinzi prefabricate la podurile casetate;
- La terenul de fundare şi la fundaţiile podeţelor cadru tip C2 şi P2 de pe autostradă şi de pe drumurile locale/de întreţinere;
- Se aprovizionează carcase de armatură pentru coloane forate, radiere şi elevaţii la structurile principale;
- Se aprovizionează armatura pentru radiere şi elevaţii poduri casetate (structurile minore) şi elemente prefabricate pentru podurile casetate;
- De terasamente, respectiv:
- decapare pământ vegetal şi îndepărtare vegetaţie autostradă;
- umplutură de pământ corp rambleu.
- De consolidări, respectiv:
- îmbunătăţirea terenului de fundare cu lianți hidraulici;
- îmbunătăţirea terenului de fundare cu blocaj din piatra brută;
- strat anticapilar din balast;
- coloanele forate la zidurile de sprijin.
9. De relocare / protejare reţele de utilităţi – reţea de telecomunicaţii Telekom şi de distribuţie gaz OMV/PETROM.