Low-cost, varianta Volkswagen

Low-cost, varianta Volkswagen

Noua gamă "up!", mai compactă decât Polo, va fi cea mai ieftină ofertă a producătorului german în România.

Marea noutate Volkswagen pentru Salonul de la Frankfurt de luna viitoare va fi modelul de oraş up!. Viitorul cel mai mic autoturism din gama producătorului german va avea doar puţin peste trei metri şi jumătate lungime şi un preţ minim situat de partea corectă a pragului de 10.000 de euro (TVA inclusă).

Potrivit informaţiilor neconfirmate oficial de Volkswagen, cel mai ieftin up! va costa cu aproximativ o mie de euro mai puţin decât versiunea de bază a gamei Polo (10.766 de euro, preţ minim de listă, în România).Vânzările gamei up! - varianta de caroserie cu trei uşi - vor debuta în decembrie. Dealerii din România vor primi noul model cel mai târziu la începutul anului viitor.

Mai mic decât Mini, dar pe platformă de Passat

Urmaşul nedeclarat al modelului Fox/Lupo nu este nici hatchback, dar nici monovolum. Majoritatea maşinilor din acest segment propun o arhitectură similară, impusă de "criza de spaţiu". Autoturismul rămâne însă fidel limbajului de design mai degrabă sobru cu care Volkswagen ne-a obişnuit.

Up! se va alătura clasei A (mini), pe care evoluează, în prezent, modele precum Toyota Aygo, Fiat Panda, Hyundai i10, Renault Twingo sau Ford Ka. Cel mai compact Volkswagen (3,54 metri lungime, 1,64 - lăţime şi 1,49 - înălţime) este, practic, cât un Fiat 500 (3,55 metri lungime), dar mai scurt decât un Mini (3,72 metri lungime).

Micul VW poate primi la bord patru pasageri. Portbagajul are o capacitate cuprinsă între 250 şi 950 de litri (cu spătarul banchetei coborât).

Up! a fost dezvoltat pe o nouă platformă modulară concepută de Volkswagen pentru a putea fi utilizată, în viitor, de modelele Polo, Golf şi chiar Passat. Soluţia propusă de prototipul prezentat în urmă cu patru ani - motor şi tracţiune spate - a fost abandonată, din raţiuni de cost.

Imediat după lansare, micul up! va fi dotat cu un motor în trei cilindri, alimentat cu benzină. Unitatea de un litru va dezvolta fie 60, fie 75 de cai-putere. În acest moment nu se cunoaşte configuraţia ofertei turbodiesel. Transmisia, la puntea faţă, va fi asigurată, iniţial, de o cutie de viteze manuală cu 5+1 trepte. Opţional, de la o dată viitoare, se va putea apela inclusiv la o cutie automată cu 6+1 rapoarte.

O versiune electrică a noului model de oraş se va alătura gamei, cel mai probabil în 2013. 9.700 de euro ar putea costa versiunea de bază a celei mai accesibile game Volkswagen

BINE DE ŞTIUT Volkswagen up!

Momentul lansării în România: iarna 2011-2012 Evenimentul de prezentare: Salonul auto de la Frankfurt, septembrie 2011 Tipul de caroserie: hatchback-monovolum cu trei uşi, patru locuri Dimensiunile: 3,54 metri lungime, 250 litri (capacitatea minimă a portbagajului Motorizările disponibile: benzină, trei cilindri, 1.0 litri, 60-75 cai-putere Consumul oficial şi emisiile CO2: 4,2 l/100 km (minim, în regim mixt), sub 100 g/km Performanţele: urmează a fi comunicate Preţul (estimativ) cu TVA: sub 10.000 de euro Modelele concurente: Fiat Panda (preţ minim de listă cu TVA: 8.200 de euro), Toyota Aygo (8.472 de euro), Renault Twingo (9.300 de euro), Chevrolet Spark (8.210 euro).

Ne puteți urmări și pe Google News