Laborator criminalistic într-un Jeep de 65.000 de euro. Criminaliştii au luat cursuri de off-road

Laborator criminalistic într-un Jeep de 65.000 de euro. Criminaliştii au luat cursuri de off-road

Pentrusituaţiile extrem de dificile, cum ar fi prăbuşirea unui elicopter sau în caz de dezastre, criminaliștii din Poliția Română au acum la îndemână un laborator criminalistic pe roţi. Cu tot cu dotări, acesta a costat 65.000 de euro dar cei care îl vor folosi au făcut şi cursuri speciale pentru a-l putea conduce pe terenuri accidentate.

Poliţia Română a anunţat că are în dotare un Jeep special. Va fi util pentru intervenția și efectuarea cercetării la locul faptei în cazul dezastrelor. Jeepul se află în custodia Institutului Național de Criminalistică şi se numeşte ,,Disaster Victims Identification Mobile Forensic Unit”. Autospeciala a fost achiziționată, prin finanțare nerambursabilă, în cadrul unui proiect aprobat de Guvernul Elvețian, a anunţat, astăzi, Poliţia Română.

Jeepul a fost achiziționat, la sfârşitul anului trecut, cu 65.000 de euro şi dispune de dotări excepţionale. Pentru asigurarea transportului securizat al probelor de la locul evenimentului/incidentului a fost achiziționată o cutie din material rezistent, ce a fost montată pe plafonul exterior, iar pentru transportul probelor de natură biologică (țesut uman, fire de păr, fluide ale organismului, sânge), jeepul a fost dotat cu un sistem frigorific auto special destinat transportului și conservării în condiții optime (-18*C) a probelor biologice provenite de la locul unde a avut loc incidentul/evenimentul.

Autospeciala este prevăzută cu sisteme de autotractare față și spate (cabestan/troliu) și este echipată cu lanțuri pentru toate roțile. Pentru utilizarea completă a capabilităților tehnice ,,off-road”,  cinci criminaliști au urmat curs de pregătire cu un șofer profesionist, acest aspect fiind prevăzut expres prin contractul de achiziție, a mai precizat Poliţia Română. Antrenamentele în teren accidentat vor continua pe parcursul acestui an.

Ne puteți urmări și pe Google News

Întregul demers rezultat din această activitate a Poliției Române se înscrie în tendința europeană de creare a unor echipe de DVI (Disaster Victim Identification) ce utilizează autospeciale echipate aparte de cele clasice pentru cercetarea la fața locului, orientate cu precădere pe activitățile de identificare a victimelor în cazul dezastrelor, indiferent de condițiile climaterice.

De asemenea, un interes major în acest gen de intervenție (D.V.I.) este manifestat și de Secretariatul General al O.I.P.C.- Interpol care, în perioada 13-15 mai 2014 a făcut apel la toate țările membre să participe la un workshop având ca obiectiv definirea capacității fiecărei țări de a participa la o intervenție comună în cazul unei situații de risc major, precum și acela de a armoniza procedurile de lucru ale fiecărei țări, în astfel de cazuri.

Jeepul criminaliştilor a fost achiziţuionat printr-un proiect aflat în derulare care este aprobat de Guvernul Elvețian cu finanțare nerambursabilă, care se va încheia la finele lunii aprilie a acestui an.

Obiectivul principal alproiectului îl reprezintăîntărirea capacităţiioperaţionale a Institutului Național de Criminalistică în ceea ce priveşteschimbul automat de date dactiloscopice și identificarea victimelor provenind din dezastre.

În lista aprobată de partea elvețiană a fost inclusă și o unitate mobilă criminalistică sub Autoturismul de teren are motorizare, transmisie și ansamblu de capabilități tehnice de rulare adaptate pentru teren accidentat și condiții meteo nefavorabile, precum și specifice impuse pentru deplasarea echipei de cercetare la fața locului și identificarea victimelor în cazul dezastrelor (ţinând cont de poziționarea geografică a țării noastre precum și de prezența unei game variate de forme de relief, de la nivelul mării până a altitudini de 2.500 de metri în zona muntoasă).

Pentru intervenția la astfel de evenimente caroseria, ansamblul de transmisie și motorizarea trebuie să fie robuste și durabile pentru ca autoturismul să fie capabil să ruleze în condițiile climaterice deosebite, în condiții de siguranță atât pentru echipa de cercetare la fața locului, cât și pentru probele ridicate.