Andrea Chiș a fost judecător la Curtea de Apel Cluj pentru o perioadă mai mare de 20 de ani. Magistratul a spus că justiția are nevoie de o schimbare la nivelul derulării procedurilor în fața instanței de judecată, unde la fiecare dosar, se adună zeci sau sute de pagini de documente.

Schimbarea de care vorbește Andrea Chiș se referă la introducerea unei proceduri electronice, un fel de dosar electronic, care să conțină toate actele unui dosar civil sau penal, scanate sau trimise prin mail,pe adresa instanțelor de judecată. ”Vă dați seama câte mii de tone de hârtie ar fi economisite anual? Se vor economisi foarte multe costuri, cu arhivari mulți, cu grefieri mai mulți. Dacă se trimite cererea de chemare în judecată, în format electronic, atunci multe costuri vor dispărea. Trebuie să fie uniformizate multe acte de procedură dar eu nu cred că este o chestie imposibilă. Dosarul electronic ar trebui să conțină toate filele scanate și să aibă toate părțile acces la el. S-ar putea spune că o anumită categorie de persoane să nu aibă acces la justiție. Mă refer aici la cei care nu au acces la un internet și de aceea susțin că acest program ar trebui să fie introdus treptat, în prima fază pentru litigiile cu profesioniști, unde niciuna dintre părți nu va putea invocat că nu are adresă de mail sau acces la internet”; a spus judecătorul Chiș.

Întrebată dacă informatizarea completă a societății va putea duce la ideea că părțile nu se vor mai prezenta în fața unui judecător, și să primească sentința direct pe mail, judecătorul Andrea Chiș a spus că acest lucru nu i se pare posibil. ”Eu vorbesc să ai un dosar electronic, să comunici pe mail, să citești pe mail, dar nu înseamnă că părțile nu vor veni în fața unui judecător. Dacă obișnuim pe toată lumea cred că într-un viitor apropiat putem vorbi despre acest dosar electronic”.