În lumea automobilelor, schimbarea a fost constantă. Pe măsură ce mașinile au evoluat de-a lungul secolului trecut, lumea automobilelor s-a schimbat.

Datorită schimbărilor care au avut loc de-a lungul timpului, nu trebuie să ne surprindă faptul că termenul de întreținere auto a suferit și el schimbări substanțiale. Cele mai evidente schimbări au avut loc în cazul echipamentelor precum diversele elevatoare auto hidraulice.

Brevetarea elevatorului auto rotativ din 1925 al lui Peter Lunati a fost un moment important în sectorul reparațiilor auto. Inovația științifică care a condus la acel moment și evoluțiile ulterioare privind îmbunătățirea designului dezvăluie o istorie fascinantă a inovației industriale.

Elevatorul auto hidraulic folosește principiul lui Pascal. În secolul al XVII-lea, omul de știință, matematicianul și filosoful Blaise Pascal a explicat mai întâi că exercitarea presiunii asupra unui fluid necompresibil dintr-un cilindru va avea drept rezultat exercitarea unei forțe egale pe toate părțile acestuia.

Prin intermediul unei serii de calcule matematice, inginerii și tehnicienii pot calcula și manipula acest fenomen pentru a crea instrumente puternice care utilizează o presiune relativ mică. Deși nu este o dispozitiv simplu din punct de vedere tehnic, un elevator auto hidraulic este similar cu dispozitivele precum pârghiile sau scripetele, întrucât permite operatorului să genereze o forță extraordinară cu o contribuție minimă prin utilizarea principiilor fizicii.

Pentru majoritatea mecanicilor profesioniști din domeniul auto și chiar pentru mulți mecanici obișnuiți cu un cric de podea clasic, întreținerea vehiculelor fără asistență hidraulică este aproape de neimaginat. În mod uimitor, au trecut mai mult de 150 de ani între invenția primelor automobile cu abur și brevetarea primului elevator hidraulic în 1925 – un concept revoluționar la timpul său, care a continuat să se schimbe odată cu noile inovații științifice și mecanice.

Cine a inventat primul elevator auto hidraulic?

Odată cu apariția tehnologiei, cât și nevoii, a fost doar o chestiune de așteptare a circumstanțelor potrivite și o minte strălucitoare pentru a pune ideile laolaltă.

Inventatorul elevatorului, Peter Lunati, a dezvoltat elevatorul auto bazându-se pe propria sa experiență din atelier. După ce s-a întors acasă în Primul Război Mondial, Lunati a deschis un atelier.

Conceptul pentru elevatorul auto hidraulic i-a venit lui Lunati când a mers la frizerie. El a observat cu câtă ușurința putea frizerul ridica și manevra scaunul în timp ce-l tundea. Luând scaunul de la frizerie drept sursă de inspirație,  Lunati a creat primul elevator auto hidraulic pentru mașină în 1925. Acest elevator putea ridica și  întoarce mașina.

Primele elevatoare hidraulice au fost foarte diferite de cele folosite în prezent. Spre deosebire de elevatoarele tipice cu 2 sau cu 4 coloane care sunt folosite astăzi, Lunati a construit o platformă deasupra unui ansamblu central de presare. Mașina se rotea pe șinele de acționare, pe care elevatorul hidraulic le ridica apoi deasupra capului. De asemenea, primele elevatoare foloseau un motor separat pentru a pompa fluidul în cameră. Această energie externă a necesitat conducte și întreținere specializate, sporind complexitatea designului. În cele din urmă, primele presele hidraulice au fost instalate în pământ. Acestea necesitau săpături scumpe și ocupau un spațiu semnificativ în atelier. În ciuda neajunsurilor primelor elevatoare, era clar că activitatea auto se afla în plină transformare.

Cum arată elevatoarele auto astăzi?

Datorită dezvoltărilor din istoria elevatoarelor auto, mecanicii și pasionații de mașini au o gamă largă de opțiuni. Există mulți factori care contribuie la luarea unei decizii privind fabricarea unui elevator cu 2 sau cu patru coloane, precum modul de folosire, spațiul și costul. Elevatoarele tip foarfecă sunt disponibile într-o varietate de modele, deci ar trebui luate în considerare și în spații înguste, indiferent de modul de folosire.

Elevatoarele hidraulice cu două coloane oferă mai multe avantaje. Acestea ocupă mai puțin spațiu decât cele cu patru coloane, astfel încât sunt mai ușor de accesat componentele de sub vehicul. De asemenea, sunt mai puțin costisitoare decât majoritatea elevatoarelor cu patru coloane sau tip foarfecă.

Elevatoarele hidraulice cu patru coloane au propriile avantaje. Ele pot fi adesea folosite o perioadă mai lungă de timp.

Sunteți în căutarea unui elevator auto pentru atelierul auto?

Istoria elevatoarelor auto a demonstrat că inovația este constantă. Pentru a avea parte de elevatoare auto de ultimă generație, la prețuri excepționale, tot ceea ce trebuie să faceți este să intrați pe eqp.ro. De aici vă puteți alege fie elevatoare auto cu două sau cu patru coloane, fie elevatoare auto tip foarfecă. Alegerea vă aparține. Indiferent de decizia luată, trebuie să știți că veți intra în posesia unor dispozitive de înaltă calitate, care vă vor ușura mult munca în atelier.