„Compania noastră revizuieşte constant nevoile de angajare pe baza cererii pieței şi a eficienței procesului de producție.

Având în vedere situaţia actuală a industriei in care operam, confirmam faptul că o parte dintre contractele individuale de muncă pe perioadă determinata ale unor angajati de la fabrica Ford de la Craiova nu vor fi prelungite.

Din raţiuni de confidenţialitate, nu putem furniza informaţii suplimentare”, au spus reprezentanții Ford România.

Compania numără peste 6.600 de angajaţi la Craiova la începutul acestui an, după ce în 2019 a derulat o campanie foarte amare de recrutare prin care a angajat 1.700 de noi oameni în ultimul an. Potrivit datelor din piaţă, contractele a 200 de angajaţi nu vor fi prelungite odată ce au ajuns la final.

Decizia vine în contextul în care uzina de la Craiova produce în continuare atât maşini, SUV-urile Puma şi EcoSport cât şi motorul EcoBoost în două schimburi, faţă de trei în perioada de dinainte de pandemie.

Astfel, faţă de peste 1.000 de maşini produse pe zi, sunt asamblate circa 600-700 de unităţi, iar 1.600 de angajaţi încă sunt în şomaj tehnic.

Motivele ţin de volumul scăzut al pieţei auto din Europa. Astfel, pentru 213 persoane cu un contract pe perioadă determinată nu vor mai fi prelungite înţelegerile, din totalul de 670 astfel de contracte, arată şi Jurnal de Craiova. Ford România are peste 6.300 de angajaţi. Ford a reluat recent producţia de la Craiova, după ce angajaţii au fost trimişi în şomaj tehnic. Circa 1.600 de persoane se află încă în şomaj tehnic.

Se va tine cont de nota de la evaluare și de rebalansarea posturilor de producție. În funcție de plecările naturale: demisii, pensionări anticipate, acest număr poate să mai scadă.

Neprelungirea contractelor se face săptămânal, în funcție de data expirării acestora, scrie Jurnal de Craiova.