Problema calității aerului are mai multe paliere care trebuie rezolvate la nivelul Capitalei. Fie că aerul este poluat de autobuzele învechite sau de zecile de mii de autoturisme care circulă zilnic pe străzile Bucureștiului, problema trebuie rezolvată.

Nicușor Dan spune că traficul este unul dintre cei mai mari poluatori. „Vreau să adaug că putem în timp să ajungem ca transportul public să fie electric. Este relativ ieftin să transformi autobuzele Mercedes, diesel, în autobuze electrice. Aceste autobuze au unele dintre ele, un milion de kilometri.

Este inadmisibil în condițiile în care tu ai problema asta de trafic, tu ca primar în funcție să propui aceste PUG (planuri de urbanism general) de sector, în care fiecare dintre ele să prevadă dispariția a zeci de hectare de spații verzi. În total este vorba despre dispariția a 300 de hectare de spații verzi. Este inadmisibil, și tu ca primar să vii să ceri votul bucureștenilor pentru încă un mandat. Unele dintre ele sunt deja constatate ilegale de către instanțe”, a spus Nicușor Dan.

O altă zonă care generează poluare este cea a gropilor de gunoi. „Ideea este să facem o rețea serioasă de monitorizare, pentru care Primăria București a și alocat bani, dar nu a făcut-o. Apoi, mai trebuie să folosim acel laborator mobil, pe care Primăria l-a cumpărat și pentru care achită 100.000 de lei/an mentenanță, tocmai pentru a identifica prin Departamentul de mediu al Poliției Locale București, pentru a identificat acele gropi ilegale de gunoi care produc poluarea aerului.

Mai avem o problemă cu praful și aici trebuie să măturăm și să spălăm străzile. Sunt străzi care nu au mai fost spălate de 30 de ani. Trebuie să dim atenți la calitatea spațiului verde. Trebuie să avem niște profesioniști la spații verzi, nu oamenii pe care îi vedem prin oraș cu drujbe. Ei zic că toaletează copacii, de fapt ei omoară copacii”.

Apa caldă și căldura

Nicușor Dan o acuză pe Gabriela Firea că nu a reușit să atragă niciun euro din fondul de 180 de milioane de euro, bani europeni, destinați reabilitării sistemelor de încălzire și transport a apei calde, din București. „Primarul în funcție a avut încă de la începutul mandatului 180 de milioane de euro, bani europeni, pentru această problemă, și nu a reușit să îi ia.

Avem de înlocuit 1000 de kilometri. Într-un mandat de patru ani s-au înlocuit mai puțin de zece kilometri, ceea ce înseamnă că dacă vom continua în ritmul ăsta vom reuși să schimbăm rețeaua în 400 de ani”.

Candidatul independent a mai spus că dacă va ajunge primar general, atunci va încheia contracte serioase cu constructorii, în care să se prevadă care este durata timpului de lucru, adică de luni până duminică, timp de 24 de ore. „Atunci, lucrări cu care suntem obișnuiți că se termină în șase luni, se vor finaliza în două săptămâni”.