“Consumul de carne a fost în scădere şi în acest an. Şi anul viitor va creşte consumul la produsele ieftine, şi va scădea la cele scumpe, deoarece românul se uită în principal la preţ atunci când ia decizia de a achiziţiona un produs”, a declarat omul de afaceri.

Potrivit acestuia, grupul de firme al familiei va realiza anul viitor investiţii în valoare de 10 milioane de euro.

“Vom face în 2012 investiţii de 10 milioane de euro, din care 8,5 milioane de euro în cadrul unor proiecte cu finanţare europeană. Investiţiile vor fi direcţionate în creşterea producţiei de nutreţuri combinate la Pajo Holding şi în proiectul Abatorul de la Ceptura, care propune vânzarea produselor de abator, în afara brandului Ana şi Cornel”, a spus Iustin Paraschiv, cel care administrează afacerile familiei, cu sediul la Mizil.

Acesta a arătat că, în 2011, grupul a investit 7 milioane de euro în fermele de porc şi pui din judeţul Vâlcea, deoarece compania doreşte ca toate produsele din carne de pui, porc sau vită pe care le comercializează să fie produse cu materie primă crescută în cadrul companiilor grupului până în 2017.

Grupul pe care îl deţine familia Paraschiv a înregistrat afaceri de 150 milioane de euro în 2011, în creştere cu 20 de procente comparativ cu anul trecut. Potrivit lui Iustin Paraschiv, firmele din grup vor fi pe profit şi în acest an.

“În ceea ce priveşte Uniunea Europeană, este o piaţă pentru carnea de porc, dar situaţia actuală nu ne dă mari speranţe având în vedere incertitudinile care persisă la nivel european”, a precizat Paraschiv.

Cea mai importantă companie din grupul deţinut de familia Paraschiv este producătorul şi retailerul Ana şi Cornel, înfiinţat în 1994. Grupul de firme deţine o reţea proprie de peste 100 magazine în Vâlcea, Dolj, Gorj, Hunedoara, Olt, Prahova, Ialomiţa, Vrancea, Bacău şi altele. Alte companii care fac parte din grup sunt Carmistin, Ladrisi Grup şi Pajo Holding.