Astfel, utilizatorii faimosului motor de căutare nu vor fi „țintiți” pentru a primi conținut politic. Anunțul a fost făcut de Scott Spencer, directorul de management al produselor Google

Cu alte cuvinte, cei care fac campanie prin Google nu vor mai putea să transmită publicații electorale în funcție de presupusele preferințe politice, nici să fuzioneze propriile baze de date cu potențiali votanți cu cele deținute de compania Google pentru a transmite conținut electoral pe Youtube sau pe motorul de căutare Google.

Cu toate acestea, campaniile vor putea să își „țintească” în funcție de vârstă, sex și locație.

„Recunoaștem că un dialog politic robust este o parte importantă a democrației, și nimeni nu se poate pronunța asupra fiecărei revendicări politice, fiecărei revendicări opuse sau insinuări”, a transmis miercuri Scott Spencer.

„Ne așteptăm, așadar, ca numărul de anunțuri politice asupra cărora vom lua măsuri să fie limitate – dar vom continua să facem asta pentru încălcările clare”, a adăugat acesta. „Ne va lua ceva timp să implementăm aceste schimbări”, a apreciat reprezentantul companiei.

„Noi vom începe să aplicăm noua abordare în Marea Britanie într-o săptămână (înaintea alegerilor generale), în UE până la sfârșitul anului, și în restul lumii începând cu 6 ianuarie 2020”, a informat Spencer, scrie The Guardian.

Citește și: