Ghid pentru beneficiarii voucherelor sociale. Ce pot face dacă nu au primit cardul, l-au pierdut sau acesta nu funcționează

Ghid pentru beneficiarii voucherelor sociale. Ce pot face dacă nu au primit cardul, l-au pierdut sau acesta nu funcționează Tichete de masă. Sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a anunțat că, în această lună, peste 90.000 de persoane urmează să primească acasă cardurile sociale. Instituția a elaborat și un ghid menit să îi ajute pe beneficiari în cazul apariției vreunei probleme.

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) anunță că, în această lună, se vor distribui și încărca și cardurile pentru categoriile de beneficiari care au devenit eligibili după momentul acordării primei tranșe de bani sau care au fost omiși la prima etapă. În total este vorba despre aproximativ 91.000 de persoane.

Ce facem dacă nu am primit cardul

MIPE a prezentat și un ghid cu îndrumări pentru beneficiarii care au probleme în ceea ce privește tichetele sociale. În cazul în care nu ați intrat în posesia cardului trebuie să vă adresați mai întâi Poștei Române.

„Sunt persoane care nu au intrat în posesia cardului pentru că, la momentul distribuirii, nu se aflau la domiciliu. Poșta Română încearcă distribuirea de două ori pentru fiecare beneficiar. Dacă vă aflați în această situație, primul pas este să verificați la cel mai apropiat oficiu poștal. Dacă nu găsiți cardul acolo, sunați la 031.9268.

Ministerul Muncii și Solidarității Sociale actualizează lunar listele cu beneficiari. Așadar, dacă ați devenit eligibili pe parcursul programului, veți fi adăugați pe aceste liste. Pentru a vă asigura că nu sunteți omiși, vă puteți adresa Casei Teritoriale de Pensii – respectiv Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială – din județul de reședință. Verificarea condițiilor de venit pentru beneficiarii se face exclusiv de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), iar MIPE nu are autoritatea să adauge sau să elimine beneficiari din liste“, se arată într-un comunicat de presă al MIPE.

Sfaturi pentru beneficiari

Există și situații în care, din motive tehnice, confirmarea distribuirii cardului către fiecare beneficiar se efectuează cu întârziere. În aceste cazuri nu se poate efectua plata până nu primește această confirmare de la Poșta Română. Dacă aveți card și nu este încărcat, sunați la 031.9268.

În cazul în care ați pierdut cardul social sau acesta nu funcționează trebuie să anunțați emitentul, apelând serviciul de Asistență Clienți sau utilizând aplicația mobilă. Veți primi un nou card în termen de 60 de zile. Numerele de telefon oficiale sunt următoarele: Edenred: 021 301 33 03, Sodexo: 021 204 46 64, UP România: 0374 66 22 73. În cazul în care nu știți care sunt magazile care acceptă aceste carduri, puteți găsi lista completă pe site-ul www.fonduri-ue.ro/vouchere.