Gabriel Oprea NEPĂSĂTOR CÂND GIGINĂ ZĂCEA ÎN GROAPĂ. Mama poliţistului mort A AFLAT detalii morbide despre CUM A REACŢIONAT MINISTRUL după accident

Gabriel Oprea NEPĂSĂTOR CÂND GIGINĂ ZĂCEA ÎN GROAPĂ. Mama poliţistului mort A AFLAT detalii morbide despre CUM A REACŢIONAT MINISTRUL după accident

Gabriel Oprea nepăsător când Gigină zăcea în groapă.

Mama polițistului Bogdan Gigină a oferit detalii cutremurătoare despre primele momente în care fiul ei a căzut în groapa fatală când îl însoţea pe ministrul de Interne de la acea vreme, Gabriel Oprea.

Astfel, mama îndurerată a declarat că Gabriel Oprea a trecut nepăsător pe lângă Bogdan Gigină, după ce poliţistul a căzut în groapă. Carmen Gigină a spus că şoferul maşinii în care se afla Oprea, a oprit imediat şi a ieşit din autoturism, dar a primit ordin să se întoarcă în momentul producerii accidentului în care a murit fiul său.

"Şoferul domnului Oprea a oprit, ba chiar a ieşit din maşină să alerge către Bogdan, dar în secunda doi a fost întors şi i s-a ordonat să meargă mai departe. Domnului Oprea nu i-a păsat că în şosea moare un copil", a scris Carmen Gigină pe pagina sa de Facebook.

Reacţia mamei vine după ce procurorii DNA au cerut preşedintelui Klaus Iohannis aviz pentru urmărirea penală a lui Gabriel Oprea pentru ucidere din culpă, iar şeful statului a anunţat că va aproba cererea.

Solicitarea DNA de încuviinţare a începerii urmăririi penale pentru ucidere din culpă a lui Gabriel Oprea în dosarul morţii lui Bogdan Gigină a ajuns miercuri la Preşedinţie, în condiţiile în care fostul ministru a demisionat din Parlament.

Prima oară, cererea a fost trimisă Senatului, dar plenul a respins-o. Ulterior, Gabriel Oprea a demisionat din Parlament, astfel că procurorii au revenit cu o a doua cerere, adresată lui Klaus Iohannis, potrivi legii răspunderii ministeriale.

Dosarul ”Gingină”

La momentul producerii accidentului, Bogdan Gingină făcea parte dintr-un dispozitiv de însoțire al ministrului Oprea Gabriel. Acest dispozitiv, asigurat de către Brigada de Poliție Rutieră din cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, era format dintr-un motociclist rutier (victima Bogdan Gingină) și un echipaj format dintr-un ofițer și un agent de poliție aflați într-un autoturism de poliție rutieră. Acest dispozitiv preceda în trafic autoturismul în care se afla ministrul Oprea Gabriel. La momentul producerii accidentului, ministrul Oprea Gabriel se deplasa către locuința sa situată în cartierul Cotroceni.

Flancat în permanență

”Din probele administrate în cauză rezultă indicii rezonabile că, încălcând dispozițiile legale care reglementează însoțirea demnitarilor, ministrul de Interne Oprea Gabriel a dispus, pentru sine, să beneficieze de însoțire cu echipaje de poliție rutieră cu titlu permanent, ca aceste echipaje să fie formate atât dintr-un autoturism de poliție rutieră (un agent și un ofițer de poliție rutieră), cât și dintr-o motocicletă a poliției rutiere”, se arată în referatul DNA.

Lucrătorii respectivi, mai susțin procurorii DNA, funcționau în cadrul compartimentului special din cadrul Brigăzii Rutiere a Direcției Generale de Poliție a Municipiului București care asigură însoțirea coloanelor oficiale. Au fost desemnați lucrători care aveau atribuții exclusive de însoțire a ministrului, într-o structură permanentă care presupunea asigurarea concomitentă a 3 polițiști pentru fiecare post (două schimburi și o rezervă). Lucrătorii erau permanent la dispoziția ministrului, așteptând-l după fiecare deplasare în imediata apropiere a destinației:  ”Din analiza documentelor care atestă componența zilnică a misiunilor de însoțire și deplasările efectuate, rezultă că ministrul Oprea Gabriel realiza în medie aproximativ cinci deplasări zilnice pe parcursul cărora era însoțit de echipaje ale poliției rutiere. Numărul total al acestor misiuni este de aproximativ trei ori mai mare decât cele realizate în aceeași perioadă pentru însoțirea președintelui României și de aproximativ două ori mai mare decât cel corespunzător prim-ministrului, demnitari îndreptățiți la însoțire permanentă conform prevederilor legale”.

Dispozitiv format din 27 de polițiști

Potrivit anchetatorilor, fiecare deplasare presupunea redirecționarea și a unui număr semnificativ de agenți de poliție de la posturile unde își desfășoară în mod obișnuit activitatea către traseele pe care se deplasează demnitarul, cu consecința perturbării modului în care se realizează activitatea de supraveghere, îndrumare și control al traficului. De exemplu, în seara de 20 octombrie 2015, când s-a produs accidentul, dispozitivul a fost format din 27 de polițiști aflați în intersecțiile de pe traseu.

În acele situații, intersecțiile în care acționau agenții de poliție nu erau alese în funcție de valorile de trafic, iar manevrele de dirijare nu urmăreau optimizarea circulației, ci reducerea timpului de deplasare a demnitarului, acuză procurorii DNA..

”În condițiile în care numărul de agenți de poliție care desfășoară la un anumit moment dat activități de dirijare a traficului pe raza întregului municipiu București variază între 60 și 80, asigurarea dispozitivului de siguranță pentru fiecare demnitar presupune că o parte importantă din resursele Brigăzii de Poliție Rutieră este alocată exclusiv activității de însoțire, cu afectarea celorlalte responsabilități. Totodată, un număr important de intersecții cu valori mari de trafic nu pot fi dirijate de către agenții de poliție care trebuie să se deplaseze pentru a asigura traseul coloanelor oficiale”, se mai arată în referat.

Potrivit reglementărilor legale în vigoare, efectuarea urmăririi penale față de persoane care dețin sau au deținut calitatea de ministru, pentru fapte săvârșite în exercitarea mandatului, și care, la data sesizării, nu au și calitatea de deputat sau de senator, este condiționată de obținerea unui aviz din partea Președintelui României.

DNA mai arată că, profitând de autoritatea pe care funcția de ministru de Interne i-o conferea asupra funcționarilor publici din cadrul acestui minister, Gabriel Oprea a determinat atât însoțirea sa permanentă cu echipaje ale poliției rutiere, cât și modalitatea de formare a acestor echipaje, respectiv folosirea unei motociclete a poliției rutiere pentru a facilita deplasarea cu viteză a coloanei oficiale astfel formate: ”În ceea ce privește cauza accidentului de circulație constând în viteza de deplasare (84 de km/h) și neadaptarea acesteia la condițiile meteorologice, din probele administrate pe parcursul urmăririi penale rezultă indicii rezonabile că această cauză a fost determinată de către ministrul de interne Oprea Gabriel”.