Gabriel Comănescu: „Avem un dialog perfect, despre port, cu ministrul Transporturilor. Pentru mine, primarul Constanţei nu există”
- Feri Predescu
- 20 septembrie 2014, 15:50
Cel mai bogat om de afaceri constănţean, Gabriel Comănescu, un contestatar înverşunat al transferului portului Constanţa la primăria condusă de Radu Mazăre, face dezvăluiri despre colaborarea „ formidabilă" a operatorilor portuari cu ministrul Transporturilor, Ioan Rus, care ar fi de acord ca portul să rămână al statului.
Prezent la evenimentul de lansare la apă a altor trei nave din flota Grup Servicii Petroliere (GSP), magnatul Gabriel Comănescu a vorbit, printre altele, despre stadiul discuţiilor operatorilor din portul Constanţa în privinţa transferului altui pachet de acţiuni la autoritate locală, solicitat prin "troc politic" de primarul Constanţei. „Noi, operatorii portuari, ne păstrăm, oficial, poziţia de 50% plus 1 în proprietatea statului, continuăm discuţiile cu actualul ministru al Transporturilor, cu care avem un dialog foarte bun. Dezbaterea se apropie de adevăr. Există un dialog formidabil cu domnul ministru Ioan Rus, el a înţeles care trebuie să fie realitatea în viaţă şi a spus pe graiul ardelean, 50 plus 1. Nu văd rostul unor proteste. Dialogul este perfect, au fost până acum două întâlniri, eu nu am participat, s-a întâlnit şi cu sindicatul” a explicat Gabriel Comănescu.
„Atacarea la Curtea Constituţională a primului pachet de acţiuni s-a făcut la sesizarea mea”
Omul de afaceri Gabriel Comănescu se arată încrezător şi într-o decizie favorabilă a Curţii Constituţionale, sesizată, recent, de Avocatul Poporului asupra neconstituţionalităţii transferului, în 2008, a primului pachet de 20% din acţiunile portului Constanţa la Consiliul Local Constanţa. „Atacarea s-a făcut ca urmare a unor sesizări, una dintre ele fiind din partea sindicatelor portuare, şi de mine în nume personal. Şi vedeţi rezultatul. Deocamdată Avocatul Poporului a trimis la Curtea Constituţională, o să vedem ce spune. Eu sunt optimist şi spun că până la urmă şi Curtea Constituţională va fi de acord cu ceea ce spune Avocatul Poporului”.
„Pentru mine primarul nu există, primăria Constanţa există”
Gabriel Comănescu îşi exprimă făţiş "aversiunea" faţă de primarul municipiului Constanţa, Radu Mazăre, care l-a atacat în mai multe rânduri pe mangant, acuzându-l că „plăteşte protestele sindicatelor portuare”, făcând parte din echipa „milionarilor securişti din port care se opun privatizării”. Exclude a eventuală întâlnire cu autorităţile locale. „Care autorităţi locale? Primarul?. Pentru mine primarul nu există. Primăria există. Primarul nu reprezintă comunitatea locală. E ales?. Problema lui, nu e ales de mine. Şi e dreptul meu să mă exprim ca cetăţean liber. Consiliul Local există. Dânsul, face o confuzie, domnul primar încearcă să mixeze şi partea asta, că el este Dumnezeul Constanţei. Am înţeles că iar ne face un bâlci în Constanţa , carnavalul intersecţiilor”.
Grup Servicii Petroliere își extinde flota cu trei nave noi
Ceremonia de botez a celor trei nave noi, GSP Altair, GSP Pegasus şi GSP Centaurus a avut loc în dana de paasageri a portului Constanţa .Acestea întregesc flota GSP care astfel ajunge la 13 nave de asistenţă pentru industria marină de petrol şi gaze, devenind cea mai mare flotă privată de acest gen din Marea Neagră. Navele, în valoare de câte 35 milioane de dolari, au fost construite anul acesta la șantierul Fujian Mawei, China, fiind cumpărate printr-un contract de leasing financiar, pe 12 ani. Cele trei noi achiziţii vor opera în Marea Neagră pentru Lukoil şi în Mexic. Din flota GSP mai fac parte nave folosite pentru operaţiuni de asistenţă şi aprovizionare, depoluare, evacuare medicală de urgenţă, transport de personal. De asemenea, GSP operează și opt platforme de foraj marin, trei nave de construcţii marine şi două macarale plutitoare de mare tonaj. Intenţionează să construiască alte două platfome de foraj marin şi este în negocieri pentru un nou contract de operare în vestul Africii, pentru Chevron şi ExxonMobile.