FSLI îi aduce Ecaterinei Andronescu critici grave. Se vorbește despre discriminarea elevilor cu medii sub 5
- Emanoil Ursache
- 29 mai 2019, 17:05
Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ ( FSLI ) a solicitat, miercuri, ministrului Educaţiei Ecaterina Andronescu să anuleze ordinul privind planul de şcolarizare 2019-2020, cât mai rapid posibil.
„Considerăm că, în acest moment, ministrul Educaţiei face o eroare gravă, bulversând zeci de mii de elevi, care urmează să se înscrie la liceu sau şcoli profesionale, părinţi şi cadre didactice. În plus, sunt colegi de-ai noştri, din cadrul liceelor, afectaţi direct, pentru că vor fi obligaţi să intre în restrângere de activitate, ceea ce înseamnă că, cel puţin unii dintre ei, vor rămâne fără posturi", potrivit unui comunicat al FSLI.
Ministerul Educaţiei Naţionale a emis, marți, ordinul privind planul de școlarizare pentru 2019-2020. Documentul prevede ca numărul de locuri pentru școlile profesionale să fie cu 26.000 mai multe decât sunt prevăzute în anul școlar în desfășurare, ajungându-se la un total de 57.000 de locuri.
FSLI îi reproșează Ecaterinei Andronescu faptul că nu a ținut cont de discuțiile pe care le-a purtat cu federațiile sindicale reprezentative în domeniul învățământului profesional și dual, documentul emis de minister neținând cont de solicitările concrete ale operatorilor economici. FSLI mai atrage atenția asupra faptului că acțiunile de promovare ale școlilor profesionale și ale liceelor s-au terminat, iar solicitările pentru ocuparea catedrelor din instituțiile de învățământ au fost deja înaintate de către cadrele didactice către inspectoratele școlare. Organizația a mai menționat că în condițiile promovării unui ordin, bazat pe cifre de școlarizare nerealiste și discriminatorii, elevii cu medii sub 5 vor fi obligați să meargă spre învățământul profesional.
„Este o strategie complet greşită să se taie clasele de liceu şi să le înfiinţezi la şcolile profesionale cu câteva zile înainte de terminarea cursurilor pentru clasele a VIII-a, fără să faci o analiză completă, în condiţiile în care nimeni nu ştie dacă există, în primul rând, solicitări ale agenţilor economici pentru locurile propuse, apoi baza materială imperios necesară pentru acest tip de învăţământ şi cadre didactice pentru pregătirea practică. În şcolile profesionale elevii merg să înveţe meserie, nu teorie. Trebuie precizat un lucru esenţial: operatorii economici au solicitat, până la data de 23 noiembrie 2018, şcolarizarea elevilor în învăţământul dual şi profesional, cifrele solicitate de aceştia nefiind în concordanţă cu cele din planul de şcolarizare propus pentru anul şcolar 2019-2020", a spus preşedintele FSLI, Simion Hăncescu.
Ea a mai adăugat că „suntem de acord cu o creştere a numărului de clase în şcolile profesionale, dar după un plan care să răspundă nevoilor reale şi actuale ale pieţei muncii, nu să ajungem apoi în situaţia în care aruncăm în câmpul muncii absolvenţi care nu au unde să lucreze. În plus, acest plan trebuie introdus gradual”.