Alimentele pe care le consumăm au mare legătură cu modul în care ne simțim. Cu alte cuvinte, fericirea depinde de mâncare.

Serotonina, cunoscută drept ”hormonul fericirii” se regăsește, atât în creier, cât și în intestin. Există anumite alimente care ne aduc fericirea producând serotonină.

Serotonina are rolul de a îmbunătăți calitatea somnului, contribuie la buna funcționare a sistemului digestiv, stimulează capacitatea de a memora şi de a învăța. Pe de altă parte, când serotonina lipsește, apare anxietatea, schimbările bruște de dispoziție, insomniile, dar și depresia. Prin urmare, pentru a avea un stil de viață echilibrat, trebuie să fim atenți la alimentele pe care le mâncăm. Triptofanul ajută la producerea serotoninei în creier. Acesta nu poate fi sintetizat de către organism și trebuie introdus prin dietă.

Oul este o sursă nemaipomenită de triptofan. Pentru ca substanțele să își facă efectul la nivel maxim, ar fi indicat ca oul să fie consumat poșat sau fiert.

O altă sursă nemaipomenită pentru a ne lua ”hormonul fericirii” este reprezentată de legume.

Lista legumelor bogate în triptofan include spanacul, broccoli, pătrunjelul, dar nu numai.

Nici semințele nu trebuie trecute cu vederea. Astfel, pentru a vă îmbunătăți starea de spirit puteți alege semințe de chia, de susan, de florea-soarelui, de in, pe nucile caju, pe fistic, migdale şi alune de pădure.

Si somonul este o sursă excelentă de acizi graşi esenţiali Omega-3, vitamina D, dar şi triptofan.

De asemenea, alte produse bogate în tripofan sunt: produsele din soia, brânzeturile, ananasul, alte tipuri de peşte (macrou, cod, ton, etc.), fructele de mare, cerealele integrale, boabele de fasole şi lintea, ciupercile, sparanghelul, conopida, scrie Rețete și Vedete.

CITEȘTE ȘI  Funeraliile Prințului Philip. Harry și William, gestul care a surprins pe toată lumea. Ce s-a întâmplat după ceremonie

CITEȘTE ȘI STS intervine în scandalul creat de Voiculescu. „Nu introduce și nu gestionează aceste date”