Fenomenul bizar care îi ucide pe șoferii români. Secunda care face diferența între viață și moarte

Fenomenul bizar care îi ucide pe șoferii români. Secunda care face diferența între viață și moarte Sursa Foto: Arhiva EVZ

O parte din accidentele mortale se produc din cauza fenomenului „microsomn”. Acesta face referire la șoferii care sunt obosiți și nu conștientizează că intră într-o stare de somnolență, chiar dacă au ochii deschiși. Ei intră „pe mod automat” și nu mai sunt conștienți de ceea ce se întâmplă în jurul lor.

În urma mai multor studii, specialiștii au observat modul în care se comportă un șofer obosit la volan. Acesta se confruntă cu fenomenul „microsomn”, care îi pune pe „pilot automat” și conduc fără să fie conștienți de ceea ce se întâmplă în trafic. Din păcate, unul din opt accidente grave sunt provocate de acest fenomen.

64% dintre șoferi au recunosc că s-au urcat cel puțin odată la volan după câteva ore bune de nesomn, poate chiar o noapte întreagă.

„Este fals să crezi că organismul tău mereu te va asculta pentru că el are niște limite și sunt momente în care combinate cu o atmosferă prielnică acestor ațipiri el nu mai poate să dețină controlul și intră în stare de somn fără să anticipeze”, susține psihologul Keren Rosner.

Ne puteți urmări și pe Google News

Oboseala este una dintre cele mai mari probleme atunci când ne urcăm la volan. Potrivit specialiștilor, riscăm de cinci ori mai mult să producem un accident atunci când conducem fără să fim odihniți. Potrivit informațiilor oferite de Poliția Rutieră, în ultimii ani, unul din opt accidente au fost provocate de șoferii care au adormit la volan.

Fenomenul „microsomn”. Titi Aur de oferă exemple concrete ale pericolului

Celebrul pilot Titi Aur susține că și o secundă este extrem de importantă atunci când ne află la volan. Specialistul în conducere defensivă ne prezintă ce se întâmplă când intervine fenomenul de „microsomn”, iar șoferul conduce cu 100km/h. De asemenea, el susține că suntem predispuși să adormim la volan atunci când apare monotonia, spre exemplu pe autostradă.

„La 100 de km pe oră, o mașină parcurge 27 de metri pe secundă, ceea ce înseamnă că în acest microsomn de o secundă, înseamnă că tu parcurgi 27 de metri fără să vezi în față, tu practic ești absent.

Monotonia apare când drumul este perfect drept, când nu este aglomerat, pentru că nu apare monotonia când este un drum aglomerat, când mai este puțină ceață, când ai de depășit, când vine unul din spate, unui din față, atunci ai treabă, ești în priză”, a declarat Titi Aur.

Din păcate, România este pe primul loc în Uniunea Europeană în topul numărului de accidente rutiere cu victime.