“Facebook va dispărea în cinci-opt ani", preconizează un analist american. Care sunt principalele motive
- Dan Istratie
- 6 iunie 2012, 15:04
O analiză a lui Eric Jackson, fondatorul Ironfire Capital, prevede că în cel mult opt ani Facebook îşi va pierde din valoare, la fel cum s-a întâmplat cu Yahoo.
“Facebook va dispărea în cinci – opt ani, la fel ca în cazul Yahoo!, care în câţiva ani şi-a pierdut 90% din valoare", a declarat Eric Jackson. El susţine că Facebook va înceta să mai domine webul, fiindcă nu va şti cum să scoată bani din aplicaţiile pentru telefoanele mobile.
Jackson crede că Facebook nu va face faţă noului val al tehnologiei.El este fondator al Ironfire Capital, un fond de investiţii care caută companii subevaluate şi pe care le ajută să facă bani.
“Într-un interval de cinci - opt ani Facebook va dispărea la fel cum s-a întâmplat cu Yahoo!. care are 13.000 de angajaţi şi face profit, însă a ajuns la o zecime faţă de valoarea din momentul său de maxim de acum un deceniu. Practic putem spune că a disparut", crede Jackson.
Acţiunile celor de la Facebook sunt în scădere, atingând chiar un minim de 27 de dolari, faţă de 45 cât valora o acţiune în prima zi de intrare pe bursă.
Jackson împarte companiile web în trei categorii: cele de tipul Yahoo, mari portale web, agregator de informaţii, cea de-a doua categorie de tipul Facebook, web social, şi a treia de tip, care reprezintă viitorul, platforme pentru telefoanele mobile.
"Indiferent cum te descurci ca şi companie la una dintre aceste trei generatii, se pare ca nu e posibil sa ai succes dacă treci la o alta generaţie, oricât de mulţi bani ai în bancă, oricât de mult te zbaţi şi oricâţi directori cu diplome angajezi", crede el.
Previziunile analistului pentru Facebook sunt destul de sumbre. El nu crede că această companie va face faţă noului val.
"Lumea se mişcă repede, devine mai competitivă şi cred că cei care domină o anumită generaţie vor avea mari dificultăţi în a trece cu succes la o altă generaţie. Facebook poate cumpăra un mănunchi de companii din segmentul mobile, însă rămâne un site mare, gras, cu totul diferit de o aplicaţie mobilă".