Până în 2040, avioanele de luptă Rafale (Franța), Eurofighter (Germania) și F-18 Hornet (Spania) vor ceda locul aparatelor de a cincea generație a programului european SCAF.

Anul trecut, la Salonul Aeronautic de la Bourget (Franța), cel mai mare eveniment din lume dedicat industriei aeronautice și spațiale, patronul companiei franceze Dassault Aviation, Eric Trapier, nu și-a ascuns mândria atunci când a pozat în fața machetei (în mărime naturală) a viitorului avion de luptă european: SCAF (Système de Combat Aérien Futur, denumit și Next Generation Fighter, nume provizorii)

Dar, de la machetă la deplină operaționalitate drumul este lung. Un drum pe care deocamdată l-au acoperit Statele Unite, în ciuda duratei mari a programului F-35 și în ciuda a numeroase hibe ale acestui avion crucial (de fapt, este vorba de trei variante de F-35).

Una peste alta, din ce în ce mai multe țări se înghesuie să cumpere F-35 de la americani, în ciuda dependenței totale de producătorii și deciziile SUA (soft în special) pe care o generează

Recent, Polonia a semnat pentru o achiziție impresionantă de 32 de astfel de aparate, devenind prima țară din Europa de Est care va opera avioane de a cincea generație.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE

Te-ar putea interesa și: