Exproprierile de pe Autostrada Sibiu-Pitești. Cine încasează cea mai mare sumă

Exproprierile de pe Autostrada Sibiu-Pitești. Cine încasează cea mai mare sumă Încep lucrările la „Autostrada urșilor”. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Lucrările pentru autostrada Sibiu-Pitești continuă și în acest an pe tronsonul 3, parte din A1 București-Nădlac (Arad). Este cel mai lung tronson dintre cele cinci de pe această porțiune, având o lungime de 37,4 kilometri, și se întinde între Cornetu (Vâlcea) și Tigveni (Argeș).

CNAIR a emis pentru acest tronson 676 decizii de expropriere și despăgubiri pentru persoane fizice și companii din Argeș și Vâlcea.

Cine încasează cea mai mare sumă pentru exproprierile de pe Autostrada Sibiu-Pitești

Cele mai numeroase exproprieri, în total de 406, au loc în patru comune din județul Argeș: Cepari (65), Sălătrucu (180), Șuici (110) și Tigveni (62). Restul celor 270 de exproprieri sunt înregistrate în două comune din județul Vâlcea: Perișani (183) și Racovița (87). Valoarea totală a despăgubirilor se ridică la 16,1 milioane lei.

Cea mai mare compensație pentru acest segment va fi acordată Hidroelectrica pentru demolarea unei construcții industriale situate pe terenul privat din comuna argeșeană Șuici. Este vorba despre o construcție industrială cu o suprafață de 4.566 metri pătrați. Valoarea compensației este de 4,97 milioane de lei, ceea ce reprezintă aproape o treime din suma totală acordată pentru exproprierile de pe acest segment, cel mai lung de pe autostrada Sibiu-Pitești, potrivit Adevarul.

Ne puteți urmări și pe Google News

De asemenea, în comuna Șuici este înregistrată încă o compensație semnificativă, în valoare de 2,2 milioane de lei, acordată firmei Gadova Consulting pentru demolarea unei construcții industriale cu o suprafață de 190 de metri pătrați.

Autostrada Sibiu – Pitești. Încep lucrările la sectoarele 3 și 4

Autostrada. Sustra foto; Facebook

Exproprierile pentru persoane fizice

În ceea ce privește persoanele fizice, cea mai mare compensație va fi acordată unei familii din comuna argeșeană Sălătrucu, suma fiind de aproape 179.000 de lei și urmând să fie acordată pentru demolarea unei case cu o suprafață de 94 de metri pătrați.

În contrast, cea mai mică compensație acordată este de 17,25 lei, fiind destinată pentru un teren de 15 metri pătrați, tot din comuna argeșeană Sălătrucu.

În județul Vâlcea, cea mai însemnată compensație este de 426.000 de lei și este acordată unei familii din comuna Perișani pentru demolarea unei anexe cu o suprafață de 565 de metri pătrați.

Execuția lucrărilor la tronsonul 3 al autostrăzii Sibiu-Pitești trebuie să fie finalizată până în toamna anului 2027, iar valoarea acestora este de 5,3 miliarde lei, fără TVA.

Cel mai lung tronson de pe autostrada Sibiu-Pitești

Asocierea Webuild - Tancrad, constructorul desemnat pentru construcția Lotului 3 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, a finalizat în ianuarie 2024 studiile de teren (arheologice, topografice și geotehnice), iar pe 15 aprilie 2024 va depune proiectul pentru obținerea autorizației de construire.

În același timp, constructorii au început să organizeze șantierele în diverse puncte de pe viitoarea autostradă și să angajeze forță de muncă pentru implementarea proiectului. În total, 3.000 de persoane vor fi implicate în lucrările de construcție pe acest tronson.

Tronsonul 3 al autostrăzii Sibiu-Pitești se va întinde pe o lungime de 37,4 kilometri (fiind cel mai lung dintre toate cele cinci tronsoane), incluzând peste 12 kilometri de poduri, pasaje și viaducte, precum și mai mult de 25 de kilometri de lucrări de consolidare. De asemenea, vor fi construite două noduri rutiere și un ecoduct care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7. În plus, conform informațiilor furnizate de constructor, se estimează că vor fi realizate 4,5 milioane de metri cubi de săpătură, 3,5 milioane de metri cubi de umplutură și peste 50 de kilometri de piloți forați.

În cadrul proiectului se prevede și construcția unui tunel de 1,7 kilometri, situat la Poiana (Vâlcea), care va deveni cel mai lung tunel de autostradă din România. Construcția acestui tunel reprezintă o provocare deosebită din punct de vedere ingineresc, iar structurile asociate sunt de asemenea complexe, având în vedere că vor fi construite viaducte cu o înălțime de până la 40 de metri.

Finanțarea pentru autostrada Sibiu-Piteşti, asigurată din fonduri europene nerambursabile

Este important de menționat că 85% din finanțarea totală pentru autostrada Sibiu-Pitești provine din fonduri europene nerambursabile.

Secțiunea 1 (Sibiu-Boița) a viitoarei autostrăzi Sibiu-Pitești, având o lungime de 13,7 kilometri, este singura dintre cele cinci secțiuni care a fost finalizată până la sfârșitul anului 2022. Contractul pentru proiectare și execuție al acestei secțiuni, în valoare de 612,6 milioane de lei, fără TVA, a fost semnat pe data de 14 aprilie 2019, între CNAIR și firma Porr Construct SRL. Lucrările au început în primăvara anului 2020 și au fost finalizate pe 15 decembrie 2022.