Pentru că circuitele impuse de Direcția de Sănătate Publică sunt respectate la sânge, au apărut, cum era de așteptat, câteva comentarii negative ale carantinaților, postate pe rețelele de socializare. Unul dinte acționarii hotelului, Sorin Strutinsky, admite că ar putea exista nemultumiri, el declarând, în exclusivitate pentru EVZ, că cei mai vocali sunt exact acei repatriați care au fost sancționați de jandarmi pentru încălcarea regulilor.

Într-un filmuleț postat, pe Facebook, de un tânăr aflat în carantină la hotel Flora, sunt arătate imagini cu mâncarea, friptură de porc și cartofi, care ar fi veche de 48 de ore, și o pungă de gunoi pe hol. Tânărul reclamă condițiile de cazare dar și lipsa de comunicare a autorităților care nu le-ar fi transmis rezultatele testelor. Pe de altă parte, voluntarii de la Centrul pentru Resurse Civice Constanța au anunțat că românii aflați în carantină la Flora au cerut țigări, mâncare și cosmetice însă, din cauza pericolului Covid19, li s-a interzis să ia banii de la carantinați.

”Unii dintre carantinați le dau bătăi de cap jandarmilor. Și-au comandat mâncare și alte bunuri prin Glovo de la un supermarket din Constanța, dar jandarmii au blocat produsele la intrarea în hotel, explicând că livrarea mâncării gătite și a alimentelor perisabile este interzisă”, a declarat Cosmin Bârzan, președintele Centrului pentru Resurse Civice. Voluntarii săi s-au angajat, totuși, să le ducă două cartoane de țigări, urmând să primească banii în cont. Cosmin Bârzan caută, acum, o metodă organizată pentru a sări în ajutorul carantinaților de pe litoral.

Sorin Strutinsky, unul dintre acționarii firmei care deține hotelul Flora din Mamaia, firmă aflată în insolvență, confirmă că sunt câteva nemulțumiri, plecate mai ales de la faptul că repatriații sunt obligați să stea în cameră, nu pot ieși nici măcar pe hol. El susține că mâncare este proaspătă, livrată de trei ori pe zi, în dreptul fiecărei camere, de către angajații hotelului, echipați corespunzător. ”Este mâncarea pe care o consumă, zilnic, și medicul de serviciu de la DSP”, spune Strutinsky arătând că ”până astăzi s-au livrat exact 3691 de zile de masă, adică 11073 de porții, mic dejun, prânz și cină”. Câțiva dintre cei cazați în hotel ar fi încercat să dea bani anagajaților pentru a li se cumpăra țigări, băuturi și mâncare însă oamenii au raportat, corecți, conducerii hotelului.

De la refuzul de a li se aduce alte bunuri decât cele oferite în hotel și până la acuzele apărute pe rețelele de socializare la adresa jandarmilor, care i-ar fi ajutat pe carantinați, contra unor mici atenții, nu a fost decât un pas. Acuze care s-au dovedit a fi nefondate, dar care nu au oprit descinderea ofițerilor DGA la hotel pentru a efectua o anchetă.  În realitate, totul a plecat de la faptul că mai mulți carantinați au fost găsiți de jandarmi stând la taclale, pe coridor, sau fumând în grup în balconul de la capătul holului. Sorin Strutinky spune că jandarmii au intrat în priză, sancționând 18 repatriați cu prelungirea carantinei cu încă 14 zile. ”I-au potolit astfel pe cei indisciplinați. Nu am auzit să fi fost și alte nemulțumiri, mai ales că toată lumea are telefon și internet la dispoziție. Sunt insă și mulți oameni, care au părăsit deja hotelul și, ajunsi cu bine acasă, ne-au transmis mulțumirile lor”, a precizat Sorin Strutinsky.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE