EXCLUSIV. Austriacul de la TAROM a refuzat "cumetriile" româneşti:LEFURI MARI ŞI ANGAJĂRI PE PILE

EXCLUSIV. Austriacul de la TAROM a refuzat "cumetriile" româneşti:LEFURI MARI ŞI ANGAJĂRI PE PILE

Primul manager privat al companiei a renunţat la funcţie, după ce i s-a pus în faţă o listă cu angajări preferenţiale şi măriri salariale.

Pe 17 octombrie, ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a anunţat cu surle şi tobe numirea primului manager privat în fruntea companiei TAROM: Heinrich Vystopuil. La numai o săptămână, însă, austriacul a anunţat că pleacă, deşi a venit cu entuziasm. Potrivit unor surse din cadrul Ministerului Transporturilor, vremelnicul manager nici nu a ajuns să negocieze salariul, ci doar criteriile de performanţă - adică contractul de mandat, pe care nu l-a mai semnat din cauza presiunilor. Listă cu "priorităţi" româneşti Surse din minister au dezvăluit, pentru EVZ, că austriacul a făcut cale întoarsă după ce i s-a prezentat o listă cu ce angajări în funcţii cheie ar urma să facă în instituţie şi pe ce salarii. Ba, mai mult, i s-a pus în vedere să nu facă concedieri înainte de alegeri: "Lista cu câţi piloţi şi şefi de direcţie să rămână şi ce angajări noi, fără concurs, să facă i-a fost prezentată înainte de a semna contractul. I s-a pus în faţă şi cu cât trebuie majorate unele lefuri. De exemplu, un salariu de bază de 3.200 de lei, ar fi urmat să crească la 4.700 de lei. Însă austriacul a spus că el a venit să pună în practică planul lui de management". Întrebat de presă dacă a simţit presiuni politice pentru a fi îndepăratat de la conducerea TAROM în favoarea unui client de partid, Vystopuil a declarat: "Nu pot să răspund la această întrebare". Contactat de EVZ, Valentin Macec, membru CA TAROM şi consilier al lui Silaghi, a declarat că nu ştie ce s-a întâmplat: "Dracu' ştie... Nu ştiu. Nici n-am negociat salariul". Pe de altă parte, surse din Ministerul Transporturilor ne-au spus că Macec ar fi fost unul dintre cei care a insistat pe lângă noul manager privat cu lista de "priorităţi". Surse din TAROM au declarat că, "după abandonul austriacului, Macec şi-a luat măsuri de precauţie: a propus modificarea condiţiilor de preluare a manageriatului, pentru a fi sigur că următorul şef de la TAROM nu va da bir cu fugiţii", fapt confirmat şi de Macec. Astfel, contractul de mandat va fi semnat în prima Adunare a Acţionarilor şi abia apoi va fi anunţat noul şef al companiei. Potrivit surselor, variantele ar fi: Mark Darby - CEO al FlyBaboo din Elveţia - şi Finn Thaulow, CEO al FlyMe Europe. Citiţi şi:

  • Managerul privat TAROM s-a speriat după doar o săptămână. Acesta a anunţat că pleacă
  • Tarom are şef nou
  • Tarom, la bal sau la spital cu noul manager

Ne puteți urmări și pe Google News