Epopeea gândacului care pune în pericol realizarea autostrăzii Sibiu – Pitești continuă

Epopeea gândacului care pune în pericol realizarea autostrăzii Sibiu – Pitești continuă

Epopeea gândacului care pune în pericol realizarea autostrăzii Sibiu – Pitești continuă. Noi declarații oficiale au fost făcute.

Viitoarea autostradă Sibiu-Piteşti nu afectează habitatul speciei de gândac croitorul cenuşiu al stejarului, a declarat, duminică, directorul general al ROMSILVA, Gheorghe Mihăilescu. Declarația vine în urma discuțiilor de săptămâna trecută, declanșate de fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc. Acesta a postat pe pagina sa de Facebook o scrisoare adresată de Comisia Europeană, în care se cer guvernului clarificări cu privire la o serie de aspecte de mediu ale proiectului autostrăzii în discuție, printre care și cel privind pericolul în care e pusă o specie de insectă, gândacul croitor al stejarului, care ar putea să dispară.

Șeful ROMSILVA a explicat, într-o conferinţă de presă la Râmnicu Vâlcea, că traseul autostrăzii nu atinge parcul Cozia, astfel că proiectul are deja toate acordurile necesare. Mai mult, a arătat șeful pădurilor, în România gândacul respectiv nu este nici pe departe pe cale de dispariţie. ”Ideea că gândacul cenușiu al stejarului ar fi pe cale de dispariție în această zonă este o idee incorectă.

În această zonă, avem stejar în afara ariei protejate, care este Parcul Național Cozia, pe Valea Băiașului, pe partea dreaptă tehnică a râului Valea Băiașul. Nu se oprește conectivitatea, înseamnând posibilitatea ca el să migreze. În literatura de specialitate este descris ca dăunător, produce pagube, și doar slăbește vegetația forestieră și o expune la uscare, dar este suficient de mult încât putem să spunem că nu prezintă un pericol din niciun considerent”, a afirmat Gheorghe Mihăilescu, conform Radio România Actualități.

Ne puteți urmări și pe Google News

În acest context, Conducerea ROMSILVA va transmite, luni, Companiei Naţionale de Drumuri, toate documentele necesare pentru întocmirea studiului de impact pe mediu, solicitat de Comisia Europeană. Autoritățile europene au aprobat finanţarea acestui proiect, dar a suspendat procedura de alocare a fondurilor până la primirea clarificărilor asupra celor 11 situri Natura 2000, aflate pe traseul autostrăzii.