Vestea oficială a venit, în această seară, de la directorul general al Administrației Portului Constanța, Costel Stanca. El precizează că valoarea contractului de scoatere a navei plină cu peste 14.000 de ori putrezite, este de 19.150.000 lei, cu 50.000 de lei mai mică decât bugetul pe care Portul Constanța îl avea la dispoziție. După cum EVZ anunțase deja, lucrările vor dura 35 de zile de la semnare, după cum s-a angajat contractorul.

Durata contractului va putea fi prelungită doar dacă operațiunile nu pot fi realizate din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile sau restricțiilor impuse de Căpitănie sau alte autorități relevante, precizează directorul Portului Constanța, Costel Stanca. Potrivit acestuia, procedura de selecție a început pe 31 decembrie 2019, Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța invitând 9 companii din țară și străinătate, trei dintre ele depunând oferte.

Nava ”Queen Hind”, sub pavilion Palau, cu 22 de marinari sirieni în echipaj, încărcată cu peste 14.600 de ori, care în dimineața zilei de 24 noiembrie părăsise portul Midia s-a răsturnat în apropierea șenalului navigabil, un singur marinar având nevoie de îngrijiri medicale după ce a căzut în apa rece a mării. Doar 250 de oi au putut fi scoase de pe navă, 180 reușind să supraviețuiască. Autoritățile au dat asigurări că în zonă nu există risc epidemiologic, datorită temperaturilor scăzute din aer și din apă.

 

 

 

 

Te-ar putea interesa și: