E aglomerație pe cer! Zborurile transatlantice ating un număr record vara aceasta

E aglomerație pe cer! Zborurile transatlantice ating un număr record vara aceasta sursă foto: Facebook/United

Companiile aeriene americane și europene au început această vară cu un program încărcat de zboruri transatlantice. S-a înregistrat, astfel, un număr record de zboruri. Și totul se întâmplă într-un test al cererii pentru călătorii pe unele dintre cele mai profitabile rute din lume. Sunt programate aproape 418 000 de zboruri între SUA și Europa în perioada aprilie-octombrie 2024. Cu 7 % mai mult decât recordul stabilit anul trecut, potrivit companiei de consultanță în domeniul datelor aeronautice OAG.

Șefii companiilor aeriene au raportat o cerere deosebit de mare din partea călătorilor americani care vizitează Europa. O cerere ce este susținută și de dolarul puternic de pe piață. „O mulțime de americani se plimbă pe străzile Londrei, la fel ca în multe alte destinații minunate din Europa”, a declarat Ed Bastian, directorul executiv al companiei aeriene americane Delta. Turiștii europeni călătoresc, de asemenea, în sens invers, adică în SUA, în număr semnificativ. Iar capacitatea pe rutele transatlantice a crescut foarte mult.

Zborurile transatlantice ating un număr record vara aceasta

Numărul mare de zboruri programate în această vară va pune la încercare rezistența operațională a companiilor aeriene. Care au înregistrat perturbări din cauza problemelor informatice și a lipsei de personal în controlul traficului aerian. Vineri, companiile aeriene s-au numărat printre companiile afectate de întreruperea sistemului informatic la nivel mondial. O problemă atribuită unei actualizări de software care a provocat o problemă cu Windows al Microsoft.

Capacitatea de-a lungul rutelor transatlantice depășește situația din iulie 2019. În timp ce s-a redus pe rutele către Asia, fie din SUA, fie din Europa. United Airlines a programat cele mai multe locuri în iulie, peste 722.000, cu 3% mai mult decât în iulie 2023. În timp ce British Airways a planificat peste 419.000 de locuri, cu puțin mai mult decât cu un an înainte. Între timp, Air France și-a majorat capacitatea de locuri cu peste 15%, la 279.000 de locuri. Cea mai mare creștere dintre transportatorii transatlantici, potrivit furnizorului de date aviatice Cirium.

Ne puteți urmări și pe Google News

Virgin Atlantic a înregistrat luna trecută cele mai mari venituri de până acum pentru pasagerii care călătoresc din SUA în Regatul Unit. În timp ce, în cealaltă direcție, a semnalat un interes deosebit din partea călătorilor britanici care zboară spre Los Angeles, San Francisco și Florida. Cererea în creștere pentru călătoriile peste Atlantic vine pe fondul semnelor de slăbire a pieței interne din SUA. Iar unii investitori se întreabă dacă oferta excedentară de capacitate s-ar putea extinde la rutele SUA-Europa.

Cum se explică fenomenul

Cu toate acestea, potrivit șefilor companiilor aeriene, există puține semne de scădere a cererii peste Atlantic. Pe lângă moneda puternică, cererea continuă de călătorii internaționale în urma pandemiei de coronavirus i-a încurajat pe americani să zboare spre Europa. Inclusiv în Italia, Spania și Franța. „Cred că există o dorință de a călători după ani de zile în care ne-am simțit închiși”, a declarat Bastian. El a subliniat un factor suplimentar. Acela că fanii lui Taylor Swift au determinat creșterea cererii de zboruri europene. Deoarece au căutat bilete la concerte care erau în general mai ieftine decât în SUA.

Această creștere a cererii de călătorii de agrement, în special la clasa business și clasa întâi, a contribuit la compensarea declinului continuu al călătoriilor corporative. Care încă nu a revenit la nivelurile din 2019. „Nu există nicio îndoială că piața transatlantică rămâne una dintre cele mai atractive piețe pentru companiile aeriene și pentru mulți transportatori este cea mai profitabilă parte a rețelelor lor”, a declarat John Grant, analist șef la OAG. Companiile aeriene americane sunt, de asemenea, motivate să traverseze Atlanticul, deoarece oferta de locuri pe piața internă depășește cererea. Ceea ce duce la scăderea tarifelor.

Randamentele au rămas ridicate pe zborurile transatlantice, oferind transportatorilor o „oportunitate de stabilire a prețurilor”. Asta a declarat analistul Cirium Rob Morris. „Oamenii vor să facă bani pe aceste rute”, a adăugat el. În această vară vor fi, de asemenea, mai multe companii aeriene low-cost care vor traversa Atlanticul decât în anii precedenți. Pe măsură ce un număr tot mai mare de transportatori încearcă să pătrundă pe o piață dominată în mod tradițional de o mână de companii aeriene tradiționale. Inclusiv BA, United și Delta.

Ce se va întâmpla pe mai departe

Potrivit OAG, sunt programate puțin peste 7.300 de zboruri între America de Nord și Europa. Acestea sunt efectuate de companii low-cost precum Norse Atlantic și canadianul Air Transat. Deși acestea vor reprezenta doar aproximativ 5% din piață. În trecut, industria aeriană a adăugat pe piață mai multe zboruri și locuri decât doresc consumatorii. Deoarece transportatorii concurează pentru o cotă mai mare de piață. Acest lucru a fost evident în călătoriile interne din SUA. Unde oferta abundentă de locuri a condus la tarife reduse, într-un moment în care costurile cu combustibilul și cu forța de muncă au crescut.

Acțiunile companiilor aeriene americane au scăzut după ce Delta a prognozat un profit pentru trimestrul al treilea mai mic decât se aștepta Wall Street. La fel ca United, în ciuda cifrelor solide ale veniturilor pentru trimestrul al doilea. Șeful United, Scott Kirby, a prezis „un punct de inflexiune” până la jumătatea lunii august, capacitatea internă a industriei scăzând cu 3 puncte procentuale. „Aceasta este o industrie care nu își poate permite supracapacitatea”, a declarat analistul Savanthi Syth de la Raymond James. „Ceva trebuie să se întâmple”.

Pentru moment, cererea pentru călătorii în Europa pare mai solidă. Dar Air France-KLM a avertizat luna aceasta că va suferi o lovitură financiară. Asta după ce un număr „semnificativ” de turiști au evitat călătoriile la Paris pe durata Jocurilor Olimpice de vară. Lufthansa a avertizat, de asemenea, că devine „din ce în ce mai dificil” să atingă pragul de rentabilitate în acest an, citând motive precum presiunea asupra tarifelor aeriene, scrie Financiat Times.