Duelul Facebook - TikTok și alegerile din România. Creștere spectaculoasă
- Mădălina Sfrijan
- 15 ianuarie 2025, 17:05
Meta a început anul cu un val de concedieri, în timp ce TikTok se află în centrul unor mari controverse. După tensiunile legate de interzicerea aplicației în SUA și acuzațiile privind implicarea în alegeri, TikTok se ține pe poziții în bătălia cu celelalte platforme.
Bătălia platformelor de socializare. Facebook și Tik Tok, în lupta cu valul de provocări
În ultimele luni, platformele social media au fost implicate direct în dezbaterile politice. De altfel, rezultatele alegerilor au arătat că un candidat prezent în mediul online a reușit să atragă un număr mare de susținători, fără un partid politic în spate.
Pe parcursul campaniei, majoritatea politicienilor au transmis mesaje prin intermediul Facebook-ului. De altfel, acest canal de comunicare este considerat în continuare preferatul celor aflați pe scena politică.
Ce arată cifrele
De partea cealaltă, TikTok a devenit ținta acuzațiilor legate de încălcare a unor reguli în context electoral. Aceste provocări și-au pus amprenta asupra ambelor platforma de socializare. În ultimul an, Facebook a avut 64.380 mențiuni în sursele online relevante monitorizate cu ajutorul NewsVibe, arată Informat.ro.
De asemenea, datele analizate de platforma inovativă de identificare a trendurilor online arată că interesul pentru această platformă a fost unul constant.
De altfel, Facebook a atins un punct de interes pe 5 martie, când aplicația a fost afectată de anumite probleme tehnice. Timp de două ore, platforma nu a putut fi accesată.
De asemenea, al doilea prag important a fost atins pe 25 noiembrie, după primul tur de scrutin.
TikTok, creștere impresionantă în perioada alegerilor
Anularea alegerilor prezidențiale a stârnit valuri de reacții pe internet. De atunci, Facebook s-a menținut în interesul media. În schimb, TikTok a avut o creștere uriașă în contextul alegerilor. În acest sens, NewsVibe arată că a avut doar 22.036 de mențiuni.
Cu toate acestea, impactul mențiunilor despre TikTok a fost mai puternic decât cel vizibil în cazul Facebook.
Reach-ul total estimat este de aproape 472 de milioane de vizualizări, mai puțin decât cel atins de platforma lui Zuckerberg.
Teme și actori
Pe Facebook, discuțiile legate de sfera politică au captat atenția utilizatorilor. În fruntea listei se află Marcel Ciolacu, unul dintre cele mai vizibile nume.
De asemenea, vechea coaliție PSD-PNL și Nicolae Ciucă au fost în top. Pe Facebook, Călin Georgescu nu a avut parte de o
mediatizare intensă, în timp ce USR s-a poziționat la un nivel mai mic decât cel al fostului candidatului independent.
În schimb, Călin Georgescu a fost în centrul discuțiilor invocate pe TikTok. De asemenea, subiecte ca UE, SUA, CSAT, Comisia Europeană sau Parlamentul European au fost de interes.