DN1 devine drumul apocalipsei. Cât vom aștepta în trafic și care sunt soluțiile

DN1 devine drumul apocalipsei. Cât vom aștepta în trafic și care sunt soluțiileSursa foto: Arhiva EVZ

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, prevestește apocalipsa pe DN1, care face legătura între Ploiești și stațiunile de pe Valea Prahovei. Ministrul susține că peste doar șase ani, vom ajunge să așteptăm și 17 ore în trafic pe din cauza aglomerației. El a precizat că trebuie identificată și amenajată o variantă ocolitoare pentru a rezolva această situație, iar cea mai bună alternativă ar fi drumul județean 102i Câmpina – Valea Doftanei – limita județul Brașov – Săcele.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode a precizat că instituțiile guvernamentale și reprezentanții primăriilor de pe Valea Prahovei caută soluții pentru rezolvarea situației. Acesta a menţionat că, potrivit măsurătorilor de trafic, în momentele de vârf, o treime din cei care circulă pe acest drum nu merg în stațiuni ci sunt în transit și ar putea folosi o altă variantă de traseu

„Avem 27,5 kilometri de la Câmpina la Valea Doftanei, drum reabilitat, covor asfaltic în condiţii foarte bune de circulaţie. De la Valea Doftanei până la limita cu judeţul Braşov sunt 14 kilometri de drum judeţean, din care 3 kilometri sunt în reabilitare, asfaltare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, mai rămânând 11 kilometri de reabilitat. De la limita judeţului Braşov până la Săcele mai sunt 14 kilometri. 11 kilometri în Prahova şi 14 km în Braşov, soluţia din punctul nostru de vedere, discutată la cel mai înalt nivel, cu prim ministrul, cu ministrul Dezvoltării şi doamna preşedinte al Companiei Naţionale de Investiţii", a spus ministrul.

Lucian Bode a subliniat că la acest moment Compania Națională de Investiții (CNI) are fondurile necesare, 1,1 miliarde de lei, credite de angajament în buget, pentru a demara cele două investiții. Potrivit spuselor sale CNI va prelua cele două drumuri, urmând să realizeze documentațiile tehnice, să obțină avizele necesare și să demareze procedurile pentru organizarea licitațiilor de execuție.

Ulterior, după recepție, cele două obiective de lucrări vor fi predate proprietarilor, respectiv Consiliul Județean Brașov și Consiliul Județean Prahova.

„Estimarea lor e la 20-22 luni, sub 2 ani, se pot realiza. Pe tot ce înseamnă tronsonul Prahova avem documentaţie finalizată şi scoaterea din fondul forestier a suprafeţei de pădure necesară pentru a fi predat către antreprenor respectivul traseu pentru a realiza obiectivul. Acelaşi lucru îl vom face pe sectorul judeţului Braşov. Facem toate demersurile pentru scoaterea din circuitul forestier a suprafeţei necesare pentru realizarea acestui obiectiv. Astfel, într-un termen relativ scurt, avem alternativă la circulaţia pe Valea Prahovei pentru traficul uşor, până la 7,5 tone”, a explicat Bode.

DN1, care străbate Valea Prahovei este unul dintre cele mai aglomerate drumuri, mai ales în perioadele de week-end și de vacanță, datorită numărului mare de turiști care aleg să-și petreacă vacanțele în stațiunile de pe traseu. Până în prezent, toate guvernele care s-au perindat pe la Palatul Victoria au încercat să rezolve problema traficului de pe DN1, însă nu a fost identificată nici o soluție serioasă. Construcția autostrăzii care face legătura între Comarnic și Brașov este așteptată de cei ce tranzitează zona, dar și de localnici, de ani buni, dar nimeni nu a întreprins nimic.