Dispar magazinele Cora. Consiliul Concurenței și-a dat acordul

Dispar magazinele Cora. Consiliul Concurenței și-a dat acordul Sursa foto: Arhiva EVZ

Consiliul Concurenței a aprobat solicitarea Carrefour în legătură cu preluarea hipermarketurilor Cora. Tranzacția va fi efectuată în următoarele săptămâni.

În luna aprilie, grupul francez a semnat preluarea activităților Cora din România de la grupul belgian Louiz Delhaize. Această tranzacție cuprinde zece hipermarketuri și opt magazine de proximitate Cora Urban, împreună cu cei 2.400 de angajați.

Comisia Europeană a lăsat Consiliul Concurenței pentru a analiza această tranzacție

Tranzacția a fost, inițial, în analiza Comisiei Europene din cauză că ambele companii desfășoară activități în mai multe țări. Din cauză că piața din România este cea mai afectată de această operațiune, autoritatea română de concurență a solicitat să preia cazul. Forul european a aprobat ca analiza să se facă la nivel național.

Acum, Carrefour a anunțat că achiziția a primit aprobarea autorității:

Ne puteți urmări și pe Google News

„Compania Carrefour este determinată să-şi continue creşterea pe piaţa locală. Această achiziţie demonstrează ambiţia noastră de a deveni prima alegere a românilor în materie de retaileri, contribuind la reţeaua noastră cu două formate principale - hipermarketuri şi magazine de proximitate. Carrefour are încredere deplină în formatul de hipermarket şi în rolul său strategic pentru prezenţa locală, el fiind sursa principală pentru misiunile de cumpărare săptămânale şi de satisfacere a nevoilor de bază ale clienţilor noştri”, anunța Julien Munch, CEO Carrefour România.

Cora a închis anul 2021 cu afaceri de 1,55 mld. lei, cu 5% mai mici decât în 2020, fiind singurul retailer pe minus în al doilea an de pandemie. Mai mult, pierderile nete au fost de 43 mil. lei, faţă de 4,8 mil. lei profit net în 2020.

Magazin Cora Urban

Preluarea magazinelor Cora va fi efectuată în următoarele săptămâni

Julien Munch adăuga în aprilie că își dorește o tranzacție lipsită de probleme:

„Prin acest proces vom adăuga 10 noi hipermarketuri pentru o acoperire naţională cât mai bună. Sunt încântat de această realizare a businessului local şi îmi propun să asigur o tranziţie cât mai bună pentru toate părţile implicate - de la noii noştri colegi, furnizori sau viitori clienţi”, a mai declarat acesta.

Consiliul Concurenței a preluat, în august, atribuțiile de analiză a tranzacției de la Comisia Europeană. Carrefour a raportat vânzări de 706 milioane de euro (TVA inclus) în România în trimestrul al treilea, în creștere cu 4,5% în termeni comparabili față de perioada similară din 2022.

În primele nouă luni, vânzările au crescut cu 7,9% în termeni comparabili, până la 2,032 miliarde de euro. La nivel internațional, vânzările Carrefour s-au ridicat la 23,63 miliarde de euro în trimestrul al treilea. Aceste estimări au fost sub estimările analiștilor, “într-un context de presiune continuă asupra puterii de cumpărare a clienților”. Carrefour operează o rețea de circa 12.000 de magazine în Europa, din care aproape jumătate în Franța.

Este cel mai mare retailer din sectorul alimentar de pe continent și al doilea din lume, cu 14.719 de magazine în total la finele lunii septembrie. În România, grupul francez deține 413 magazine, din care 44 hipermarketuri, 190 supermarketuri și 151 de magazine de proximitate.