Apple, probleme și în România. Compania, investigată de Consiliul Concurenței

Apple, probleme și în România. Compania, investigată de Consiliul Concurenței Apple, o nouă surpriză pentru utilizatori. Modificările se aplică din martie. Sursa foto: 23790881 © Songquan Deng | Dreamstime.com

Apple se află în centrul unei investigații desfășurate de Consiliul Concurenței. Compania este suspectată că a încălcat regulile de concurență de pe piața publicității.

Compania Apple este vizată de o anchetă derulată de Consiliul Concurenței. Brandul mamut este suspectat că ar fi trișat în ceea ce privește regulile pieței publicității.

Brandul tehnologic Apple, vizat de Consiliul Concurenței

Consiliul Concurenței a declanșat recent o anchetă cu privire la activitatea brandului Apple. Compania este suspectată fi ar fi încălcat anumite reguli de pe piața de publicitate. Astfel, supuse analizei sunt companiile Apple Inc și Apple Distribution International Limited. Cele două ar fi trișat pe piața publicității prin anumite aplicații și dispozitive iOS.

Compania Apple deține propriul sistem integrat care include diferite componente hardware, software, dar și servicii online. Politica brandului prevede ca niciun alt magazin în afară de Apple să nu distribuie aplicații proprii.

Ne puteți urmări și pe Google News

Consiliul Concurenței a deschis o investigație în acest sens, astfel că Apple trebuie să ofere explicații legat de politicile proprii.

Consiliul Concurentei România

Sursa foto: Arhiva EVZ

Brandul este suspectat în acest moment ca ar fi abuzat de poziția superioară pe care o deține pe piața distribuției de aplicații. În acest mod, compania ar fi limitat accesul la datele utilizatorilor.  De altfel, uriașul brand tehnologic și-ar fi favorizat propriile servicii în ceea ce privește afișarea publicității online, prin aplicațiile compatibile.

Consiliului Concurenței  din România nu este singura autoritate care a demarat o investigație în acest sens. La nivel european, mai multe autorități de concurență fac cercetări în acest sens. Astfel, politica Apple este analizată un Franța, Germania, Italia și Polonia.

Conform legii, domeniul concurenței nu interzice deținerea poziției dominante pe piață. Este interzisă însă utilizarea poziției respective într-un mod abuziv în relațiile cu alți consumatori de pe piață.

În cazul în care Consiliul Concurenței va decide că Apple a încălcat regulile publicității, compania riscă amenzi uriașe. Astfel, brandul ar putea fi sancționat cu până la 10% din cifra de afaceri.

Conform datelor publice, Apple deține o cifră de afaceri de peste 39 de miliarde de dolari.