„Birocrația e boală grea în România, iar oamenii s-au săturat să stea la cozi interminabile pentru a-și plăti impozitele la casă, mașină sau pentru a achita amenzile primite de la autorități. Una dintre soluțiile simple la care ne-am gândit din perspectiva faptului că pot avea rezultate imediate în ceea ce privește eficientizarea procedurilor de colectare a impozitelor și taxelor, cât și în comunicarea cu cetățenii din sector, a fost implementarea unor servicii online și digitale. Altfel spus, prin intermediul calculatorului, de acasă, sau al diferitelor terminale, de genul Qiwi, Selfpay, Centrul de plăți Un-Doi, online prin ghiseul.ro (pe care le întâlnești la tot pasul în Capitală – dar și oriunde în țară – în Mall-uri sau magazinele mari), poți achita, fără a mai fi nevoit să stai la cozi sau să pierzi timp prețios în fața ghișeelor, absolut toate taxele, inclusiv cea pentru parcare, impozitele locale sau amenzile contravenționale”, a declarat pentru Evenimentul Zilei Adrian Pătrașcu, șeful Serviciului de Prelucrare Automată a Datelor din cadrul DITL Sector 5.

Plata, de oriunde din țară

Evitarea aglomerației de la ghișee nu este singurul avantaj al strategiei de lucru cu cetățenii, implementate în cadrul DITL Sector 5. „Dacă te afli în alt oraș, în interes de serviciu sau în vacanță, nu trebuie să îți mai faci griji în privința faptului că termenul limită pentru plata taxelor expiră, iar tu trebuie să ajungi de urgență acasă, în București, la unul din sediile Direcției de Impozite și Taxe Locale Sector 5. E suficient să intri în cel mai apropiat magazin, să accesezi unul din terminalele de care vorbeam, iar plata este făcută instant”, ne-a explicat Adrian Pătrașcu.

Dialog din fața calculatorului

Șeful Departamentului de Prelucrare Automată a Datelor din cadrul DITL Sector 5, Adrian Pătrașcu a adăugat că, prin intermediul sistemelor de plată electronice implementate, se pot obține facil informații cu privire la obligațiile de plată, pentru acest lucru fiind necesar doar acceptul contribuabilului cu privire la autoritățile prin intermediul email-ului. „E suficient doar să semnezi un formular că ești de acord să îți fie înregistrată adresa de email în evidențele Direcției, iar dialogul cu reprezentanții acestei direcții se simplifică foarte mult. Nu trebuie să mai mergi la ghișeu, să stai în picioare ore întregi pentru a obține detalii despre situația plăților pe care trebuie să le faci. Accesezi email-ul și întrebi, iar un angajat al DITL Sector 5 îți răspunde imediat și îți risipește nedumeririle”, a punctat Adrian.

Certificatul fiscal, la un click distanță

Începând cu ianuarie 2019, locuitorii Sectorului 5 nu vor mai fi obligați să ajungă la punctul de lucru unde sunt arondați pentru a depune sau ridica documentația necesară obținerii certificatului fiscal, ci pot face aceste operatiuni online. Serviciul este disponibil prin platforma dezvoltată de Ingenious și Integrisoft, membru Smart Alliance – Innovation Technology Cluster denumită Avansis Online și poate fi accesat utilizând public.ditl5.ro/AvansisOnline.

Mai accesibil, mai transparent, mai ieftin

“Dezvoltarea platformei este următorul pas necesar pentru implementarea strategiei de digitalizare a serviciilor oferite către contribuabil. Această strategie este răspunsul elaborat de Primaria S5 tendintelor actuale de îmbunătățire a calității furnizării serviciilor către contribuabil, făcându-le mai accesibile, mai transparente și cu costuri mai scăzute. Împreună cu furnizorii Integrisoft Solutions și Ingenious am făcut din acest proiect un exemplu de bună practică la nivel național în abordarea acestui tip de servicii”, a mai declarat pentru Evenimentul Zilei Adrian Pătrașcu, managerul de proiect.

Te-ar putea interesa și: