Firma BMW a lansat luna aceasta noua Serie 7. Vârful de gamă al constructorului bavarez este mai mare, mai dinamic, mai plin de tehnologie şi mai puternic decât vechea generaţie – în buna tradiţie BMW -, dar şi mai puţin poluant – în spiritul vremurilor.

Seria 7 ediţia toamnă 2008 oferă trei motoare fantastice, unul pe motorină şi două pe benzină, o gamă impresionantă de sisteme de siguranţă şi confort, două tipuri de caroserie (standard şi cu ampatament mărit), finisări şi materiale impecabile, dar şi – detaliu extrem de important – un look curăţat de toate neajunsurile stilistice ale trecutului recent.

În România, preţul minim al unui BMW Seria 7 este de 74.018 euro cu TVA, corespunzător versiunii diesel 730d. Cel mai scump este 750 Li (motor V8 pe benzină, ampatament mărit), care costă 93.772 de euro cu TVA – fără a bifa nimic de pe lunga şi impresionanta listă de echipamente opţionale.

Deşi beneficiază de un pachet de dotări standard ce depăşeşte visele şoferului obişnuit, clientul unui BMW Seria 7 e aşteptat să-şi aleagă o tapiţerie dintr-o piele mai fină, un tren de rulare superior, câteva sisteme de asistenţă inteligente şi, evident, cât mai multe extrasuri care să-i augumenteze confortul la bord – plecând de la scaune, instalaţ ie de climatizare, navigaţie şi terminând cu sisteme multimedia.

În viteză

Am avut ocazia să testăm la Dresda, oraşul desemnat să găzduiască drive-testul internaţional de lansare a noii Seria 7, două versiuni, 730d şi 750 Li, adică exact cele două extreme din oferta gamei.

Ambele s-au dovedit impresionante, deopotrivă prin prisma agregatului aflat sub capotă, dar şi a ţinutei de drum incredibile pentru un monstru care depăşeşte cinci metri şi cântăreşte două tone. Dacă există o maşină la care te aştepţi ca proprietarul să-şi angajeze şofer pentru ca apoi acesta să şomeze, atunci aceasta trebuie să fie.

Echipată cu motorul turbodiesel de 3.0 litri, mai puternic şi mai puţin poluant decât în trecut, Seria 7 se comportă ca un adevă rat hothatch, demarajele sunt vijelioase, sunetul propulsorului e absolut delicios, iar felul în care maşina poate fi pusă pe viraje, la viteze colosale, depăşeşte orice închipuire. Atunci când sub capotă se găseşte V8-ul supraalimentat pe benzină, legile fizicii par a fi de-a dreptul eludate.

Hocus-pocus

Evident, maşinile de test au fost garnisite cu toate echipamentele opţionale aflate la dispoziţ ia celor care nu se uită la bani. Cel mai mult am apreciat sistemul head-up display, care proiectează pe parbriz informaţii esenţiale precum viteza şi coordonatele navigaţiei. La vitezele inimaginabile cu care poate fi condusă Seria 7, sistemul se dovedeşte mai mult decât folositor.

Tot pe head-up display (sau pe bord, în cazul absenţei acestuia) poate fi afişată o altă informaţie deosebit de utilă – cea privitoare la restricţiile de viteză. O cameră montantă în oglinda retrovizoare monitorizează semnele de circulaţie oferindu-i şoferului, în timp real, date despre viteza maximă admisă pe pasajul de drum pe care se află.

O altă găselniţă BMW este sistemul de camere situate pe aripile faţă (stânga-dreapta), prin intermediul cărora poate fi supravegheat traficul atunci când se intră pe o stradă intens circulată, dar cu vizibilitate scăzută. În acest caz, imaginile luate de cele două camere sunt afişate pe display-ul de mari dimensiuni încastrat în bord.