Procedura, care a reunit peste 400.000 de persoane care solicitau compensații pentru mașinile lor echipate cu motoare diesel trucate, a început la sfârșitul lunii septembrie, anul trecut.

Gigantul auto este acuzat că a prejudiciat în mod deliberat clienții săi prin instalarea unui software, fără cunoștința lor, astfel încât ca vehiculele echipate cu motoare diesel  să pară mai puțin poluante decât erau în realitate.

Vineri, Volkswagen a rupt rupă tăcerea din jurul negocierilor, începută în ianuarie, între asociația de consumatori VZBV și gigantul auto: cele două părți „au ajuns la un acord privind o rezoluție amiabilă a conflictului, prin acordarea sumei de 830 de milioane de euro”, a declarat un purtător de cuvânt al VW într-un comunicat transmis către AFP.

„Această soluţie corectă pentru clienţi a eşuat numai pentru că avocaţii VZBV au insistat pentru o plată de 50 milioane euro pentru munca lor în ajungerea la această înţelegere”, a informat în continuare Volkswagen, scrie și Agerpres.

Ulterior, VZBV nota aceeași observație a „eșecului” negocierilor, dar cu o justificare complet diferită: „lipsa de bună voință din partea Volkswagen de a crea un sistem fiabil și transparent” pentru implementarea acordului și plăților către clienți.

Suma de 830 de milioane de euro poate părea relativ modestă, comparativ cu cele 30 de miliarde de euro cât a costat scandalul Dieselgate pentru VW.

Te-ar putea interesa și: