O rețea de ONG-uri Democrate și de comite de acțiune politică (așa-numitele Super PAC-uri) dirijează milioane de dolari în publicitate în statele considerate decisive pentru soarta alegerilor prezidențiale, cu scopul de a politiza criza coronavirusului și de a-l acuza pe Donald Trump pentru epidemie.

Washington Post a relatat că grupul Pacronym plănuiește cheltuirea a 5 milioane de dolari pentru acțiuni de propagandă menite să atace modul în care administrația Trump a răspuns la criza sanitară.

Pacronym, care îl are în consiliul de administrație pe fostul director de campanie electorală al lui Barack Obama, David Plouffe, a anunțat că clipurile sale vor viza statele cheie din 2020, precum Michigan, Wisconsin, Pennsylvania, Carolina de Nord și Arizona.

Pacronym este un comitet de acțiune politică afiliat Acronym, organizație non-profit care a finanțat și Shadow Inc., compania responsabilă pentru organizarea dezastruoasă a alegerilor Democrate primare din Iowa.

Acronym este finanțat de New Venture Fund, un grup care adună „bani negri” (proveniți de la donatori care nu doresc să-și facă cunoscută identitatea).

Un alt PAC Democratic, numit American Bridge, va difuza și el clipuri care politizează pandemia, în Wisconsin, Michigan și Pennsylvania. Grupul a declarat pentru Washington Post că propaganda va acuza „incompetența lui Trump”, difuzând printre altele „clipuri cu Trump minimalizând criza”.

Tara McGowan, fondatoare și director executiv al Acronym, a declarat pentru Washington Post că grupul său prevede să cheltuiască 2,5 milioane de dolari până la sfârșitul lui aprilie, întru-un prim val de publicitate legat de epidemie, pentru ca până la sfârșitul lui iulie suma să ajungă la 5 milioane.