De ce se bea șampanie de Anul Nou. De ce este foarte important acest obicei

De ce se bea șampanie de Anul Nou. De ce este foarte important acest obiceiŞampanie. Sursa foto. Pixabay

De Revelion, majoritatea persoanelor ciocnesc un pahar de șampanie la 12 noaptea, dar puțini știu povestea acestui obicei. Această tradiție a apărut în urmă cu 1.500 de ani, însă a căpătat popularitate abia acum câteva secole.

De ce se bea șampanie de Revelion

La acea vreme, șampania era considerată o băutură pentru oamenii bogați, fiind consumată la evenimente festive. Se spune șampania era consumată de Revelion încă de pe timpul lui Iulius Cezar. Cu toate acestea, tradiția a devenit cunoscută în anii 1800. Atunci, oamenii au început să facă Revelionul în restaurante și să primească pahare cu șampanie, potrivit Cancan.

Pahare cu șampanie

Pahare cu șampanie. Sursa foto: Freepik.com

Astăzi, șampania este nelipsită de la mesele festive de Anul Nou, dar și de Crăciun. Această băutură se bea și la zilele de naștere sau nunți și botezuri. Multe branduri românești produc șampanie sau vinuri spumante, oferind opțiuni accesibile pentru toate gusturile.

Noaptea dintre ani, un portal către un nou început

În majoritatea culturilor, noaptea dintre ani este considerată un portal către un nou început și o oportunitate ideală de reevaluare a relațiilor cu cei din jur. Cei care ciocnesc șampanie de Revelion speră la o viață mai bună, dar arată și că sunt recunoscători pentru ce tot au trăit până acum. Bulele șampaniei sunt asociate cu optimismul și entuziasmul. Se mai spune că șampania unește oameni.

onomastică

Sursa foto: Elisanth | Dreamstime.com

Cum a apărut șampania

Şampania a apărut datorită călugărilor. Un călugăr aproape orb de la o mânăstire de lângă Epernay, din regiunea Champagne, din Franţa, este creditat pentru descoperirea procesului de fermentaţie al vinului şi legătura sa cu vremea (ierni reci şi primăveri călduroase). Este vorba despre călugărul Dom Pierre Perignon.

Cea mai scumpă sticlă de şampanie din lume s-a vândut în 2013. Aceasta a fost denumită „Gout de Diamants” (gustul diamantelor) și îmbuteliată într-o sticlă cu eticheta făcută din aur alb pur şi un cristal Swarovski pur. Preţul de achiziţie: 2,07 milioane de dolari.

Ne puteți urmări și pe Google News