De ce nu este bine să postați propriul bilet de avion pe Internet. Riscurile sunt mari

De ce nu este bine să postați propriul bilet de avion pe Internet. Riscurile sunt mariBilete de avion. Sursa foto: Dreamstime

Specialiștii în securitate cibernetică au explicat de ce nu este bine să postați propriul bilet de avion pe Internet. Există posibilitatea ca hackerii să îți fure datele personale.

Specialiștii în securitate cibernetică le-au recomandat oamenilor să nu posteze imagini cu biletele de avion pe Facebook sau Instagram. Există foarte multe hackeri care încearcă să fure datele personale ale pasagerilor.

„Nu postați imagini cu tichetele de îmbarcare pe Facebook sau Instagram înainte de a pleca în vacanță!” - avertizează specialiștii în securitate informatică.

Aceștia au mai spus că cineva ar putea decoda codul QR și ne-ar putea anula călătoria. Hackerii pot avea acces la vizele pasagerilor și pot afla foarte ușor unde locuim, potrivit știrileprotv.

De ce nu este bine să postați propriul bilet de avion pe Internet. Riscurile sunt mari

Sursa foto: Arhiva EVZ

Hackerii pândesc în umbră

Și zecile de zboruri anulate din ultima perioadă le-au oferit șansa hackerilor de a fura datele personale pasagerilor și de a le lua banii din conturi. Călătorii au primit mesaje ce pretind că oferă informații despre obținerea de despăgubiri pentru disconfortul suferit. Ei au fost puși să acceseze un link furnizat în mesaj și să urmeze pașii pentru a obține banii înapoi. Aceasta este o formă de phishing, cu scopul de a obține date personale sau de a accesa conturile bancare ale victimelor.

„Zborul tău recent a fost întârziat, iar tu poți avea dreptul la 600 de € despăgubire. Începe-ți cererea aici”, este mesajul pe care l-au primit mai multe persoane care au avut programat un zbor.

Companiile aeriene au anunțat că aceste mesaje sunt false și că pasagerii trebuie să ignore mesajele hackerilor. Acestea au mai transmis nu vor trimite niciodată informații despre zbor sau despăgubiri prin mesaje.

„Corespondența cu noi nu este inițiată de noi, ci de pasagerul care este interesat de ajutor. Unii ne-au întrebat care ar fi procedura, alții au fost foarte deranjați și ne-au întrebat de unde sunt disponibile datele lor de contact, respectiv numerele de telefon”, a transmis Ramona Colea – reprezentant firmă care se ocupă de drepturilor pasagerilor.

„Lanțul este destul de extins, vulnerabilitatea și problema de securitate poate exista oriunde. Aceste mesaje se numesc mesaje de tip phishing și au rolul de a ‘pescui‘ victimele”, a declarat Andrei Bozeanu – cercetător securitate cibernetică.

Ne puteți urmări și pe Google News