Atunci când sunt întrebaţi de un turoperator ce buget au alocat pentru o excursie, românii se feresc uneori să spună o sumă, a declarat directorul general al Cocktail Holidays, Dan Goicea.

„Turistul român se teme că, după ce spune ce sumă a alocat pentru excursie, va primi o ofertă mai scumpă decât merită doar pentru a i se lua banii respectivi”, a afirmat Goicea.

O altă caracteristică care îl deosebeşte de turistul occidental este goana după chilipir. În timp ce neamţul sau francezul se uită în primul rând la calitatea serviciilor, pentru mulţi români preţul este mult prea important. Poate de aceea şi au succes multe oferte mincinoase în piaţă, care au multe costuri ascunse şi care, în final, ajung să coste mai mult decât ofertele care îţi arată de la început toate preţurile.

„Să vă dau un exemplu. Am văzut excursie în Israel la 270 de euro. Erau apoi însirate opţionale, cum ar fi vizita la mormântul sfânt, despre care aflai ulterior că sunt obligatorii. Dacă adunai toate aceste ‘opţionale’ obligatorii, ieşeai mai scump decât o ofertă normală”, a declarat Goicea.

Din păcate, în cazul ofertelor care păcălesc consumatorii aflaţi în goana după chilipiruri, nici ANAT-ul şi nici ANPC nu pot face mare lucru, consideră Goicea. ANAT-ul nu exclude membrii care vin cu astfel de oferte, iar ANPC este interesat mai degrabă ca acel consumator să primească exact ce scrie pe contractul semnat chiar de el.

„Noi încercăm să impunem o politică de transparenţă, prin afişarea preţului total, în care este inclus tot, inclusiv asigurarea de călătorie, chiar dacă uneori suntem dezavantajaţi de afişarea unui preţ care pare mai mare. Unii respectă această regulă, alţii nu”, a declarat omul de afaceri.