În 2014, compania Thales a indicat că lucrează la proiectul „Stratobus”, adică un dispozitiv aflat „la jumătatea distanței dintre o dronă și un satelit”, capabil să efectueze mai multe tipuri de misiuni, fără a fi neapărat necesar recursul la un satelit.

Ideea consta în realizarea unui soi de dirijabil autonom care să poată transporta o încărcătură de 200 kg, să ocupe o poziție staționară la 20 km altitudine, adică chiar deasupra traficului aerian.

Pentru aceasta, trebuiau găsite mijloace pentru a putea compensa forța vânturilor , pentru menținerea aparatului. Adică motoare electrice alimentate de panouri fotovoltaice, asociate cu un sistem de amplificare a energiei solare, precum și o baterie.

Mai economic decât un satelit,  Thales dădea asigurări la acea vreme că Stratobus ar putea avea aplicații militare, de la releu de telecomunicații la supraveghere maritimă și supraveghere în timp real.

A fost nevoie de aproape șase ani pentru ca acest proiect să trezească interesul Ministerului Forțelor Armate Franceze, scrie Zone Militaire. La la 8 ianuarie, Direcția generală a armamentului (DGA) a atribuit un contract de studiu conceptual companiilor Thales și Thales Alenia Space.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE

Citește și: