Primul job este cel mai greu. Te simti stingher in prima zi, nu stii ce sa faci si cum sa te comporti. Iata cateva sfaturi ca sa treci cu bine de acest hop!

 

  1. Ordoneaza-ti programul de somn! Invata-te sa te culci devreme si sa te trezesti in zori, pentru ca mersul la serviciu presupune si acest sacrificiu.
  2. Incearca mai mult trasee pe care poti ajunge la birou! Daca ti-ai gasit deja un loc de munca, fa cateva teste, pentru ca angajatorilor nu prea le place sa intarzii.
  3. Mananca bine dimineata si ia-ti si pachet! Nu stii ce-o sa se intample pe parcursul zilei asa ca ai ai face bine sa ai suficienta energie. Un mic dejun bogat si sanatos te poate ajuta sa treci cu bine peste primele zile ca angajat. Pregateste-ti si un mic pachetel, mai ales daca nu stii care sunt obiceiurile legate de masa de pranz. Nu iti pune totusi borcane cu ciorba si tocanite, un sandvis si un iaurt sunt suficiente!

Mergi cu temele facute in prima zi la birou

 

  1. Afla lucruri despre cum functioneaza compania! Poți cauta pe internet lista firmelor din Craiova sau din orasul in care vrei sa te angajezi. Ar fi indicat sa te duci cu temele facute. Atunci cand mergi la interviu incearca sa tii minte cat mai multe detalii. De asemenea, poti folosi pagina de internet a companiei, dar si o cautare pe google pe poate duce spre forumuri unde se discuta despre modul in care merg lucrurile la noul tau loc de munca.
  2. Pregateste-ti garderoba! Cand ai fost la interviu cu siguranta ai observat modul in care sunt ceilalti angajati imbracati. Daca ti se cere tinuta business si nu ai haine potrivite in garderoba, fa cateva cumparaturi. Nu te grabi sa iti iei 5 costume, toate culorile de camasi posibile. Cu timpul iti vei achizitiona tot ce ai nevoie.
  3. Ia notite! In primele zile vei cunoaste 3 fete pe care le cheama Ana, vreo 4 Mihai…Cu siguranta vei fi ametit de atatea informatii noi, asa incat este indicat sa iei cateva notite. De asemenea, daca ti se explica ce ai de facut nu te baza pe memorie, pentru ca angajatii mai vechi nu sunt dispusi sa repete aceleasi informatii. Multi uita ca au fost si ei odata ucenici.
  4. Fii retras. Daca esti genul expansiv, glumet, este bine ca la inceput sa te abtii. Nu stii povestea fiecaruia dintre angajati si nici felul lor de a fi si te poti trezi ca faci o glume care deranjeaza colegi sau, poate mai rau, sefi. Zambeste discret, e suficient.
  5. Pune intrebari. Daca sunt lucruri pe care nu le intelegi sau sarcini pentru care ai nevoie de ajutor, intreaba. In cazul in care nu vei primi raspunsuri, macar vei afla cine este dispus sa te ajute si cine nu.

Nu fii foarte vorbaret in prima zi la birou

  1. Taci si asculta. Nimanui nu ii plac persoanele care le stiu pe toate sau cei care au o poveste despre orice. Stii genul ala, care intr-o discutie banala despre cumparatul unei perechi de pantofi, incepe si iti spune ca el a fost intr-un magazin si a gasit aceeasi pereche cu 2 lei mai putin si iti povesteste si cum a facut-o pe vanzatoare sa lase din pret? Si mai are alte 10 povesti despre cum se cumpara incaltaminte….

Discuta cu seful direct. Cel mai bun lucru pe care il poti face este sa stai 10 minute de vorba cu seful direct pentru a afla modul in care se fac comunicarile in companie sau ce se vrea de la tine.

Te-ar putea interesa și: