Constructorii autostrăzii Comarnic-Braşov n-au făcut încă rost de bani. Ioan Rus îşi pune speranţele în încasările din supraacciză pentru a deschide şantiere.

Constructorii autostrăzii Comarnic-Braşov n-au făcut încă rost de bani. Ioan Rus îşi pune speranţele în încasările din supraacciză pentru a deschide şantiere.

România nu are autostrăzi pentru că politicienii nu au înţeles, de-a lungul timpului, că drumurile nu fac parte din infrastructura turistică, ci ţin de dezvoltarea economică.

Şeful de la Transporturi susţine că drumul care leagă Sibiu de Piteşti rămâne o prioritate pentru autorităţi, iar Autostrada Transilvania ar urma să fie gata în 2017. El îşi pune speranţele în încasările din supraacciză pentru a deschide şantiere.

Astea trebuie gândite în liniște, raportat permanent la ce bani avem la dispoziție, altfel sunt vise erotice, care nu ni se întâmplă”, a atras atențian Ioan Rus. „Am susținut și acciza la motorină, care îmi dă o speranță: dacă tot poporul care avem autovehicule plătim ceva în plus, măcar se adună niște bănuți cu care ai o speranță că vom putea avea odată autostradă. Dacă nu plătim, nici speranța aia nu o avem”, a spus Ioan Rus, la finalul campaniei Digi 24 „România cu încetinitorul”.

Rămâne însă o enigmă: când vom putea merge la munte pe şoseaua de mare viteză. Constructorii autostrăzii Comarnic-Braşov n-au făcut încă rost de bani pentru a începe lucrările, aşa că drumul nu va fi gata în 2017.

„În prezent sunt în negocieri aproape finalizate cu băncile comerciale. Pe de altă parte, noi ne-am adresat Eurostatului, ca să vedem în ce măsură contractul va fi trecut în interiorul sau în afara deficitului bugetar. Sunt aceste două axe care ne împiedică, întârzie oarecum semnarea contractului”, a explicat la Digi24 Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.

Din 2004 se luptă guvernele să înceapă lucrările la Autostrada Comarnic-Braşov, prima cu taxă, in România. Pentru că trebuie să taie munţii, cei 60 de kilometri de drum ar urma să coste circa 1,8 miliarde de euro.