Comerțul electronic din România se dezvoltă accelerat. Câte miliarde au intrat în PIB-ul țării

Comerțul electronic din România se dezvoltă accelerat. Câte miliarde au intrat în PIB-ul țării

În prezent, comerțul electronic din România constituie 3,4% din Produsul Intern Brut (PIB), ceea ce se traduce prin aproximativ 11,7 miliarde de euro în acest an, conform informațiilor furnizate marți de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO), care se bazează pe estimările raportului European E-commerce 2024.

Comerțul electronic din România, din ce în ce mai profitabil

Valoarea comerţului electronic din România se clasează pe locul trei în Europa Centrală şi de Est, după Polonia şi Cehia, potrivit unui comunicat al ARMO.

„Dezvoltarea comerţului electronic reflectă adaptabilitatea întreprinderilor şi interesul tot mai mare al consumatorilor pentru soluţii digitale. Aderarea României la Spaţiul Schengen în 2025 va crea noi oportunităţi, accelerând livrările transfrontaliere şi accesul la pieţele europene”, a explicat Cristian Pelivan, director executiv al ARMO.

În acest fel, sectorul comerțului electronic a generat noi oportunități de angajare și contribuie la dezvoltarea sectoarelor asociate. Datorită ecosistemului creat în ultimii ani, comerțul electronic reprezintă peste o treime din traficul de curierat și are un efect benefic asupra unor servicii precum logistică, fulfillment și marketing online.

„Comerţul electronic din România continuă să se dezvolte accelerat, consolidându-şi rolul esenţial în economie şi în viaţa de zi cu zi a consumatorilor”, afirmă ARMO.

Câte gospodării din România sunt conectate la Internet

Conform datelor furnizate de Institutul Național de Statistică (INS), 72,9% dintre utilizatorii de Internet din România au efectuat achiziții online în 2024. Statistica oficială, publicată pe 11 decembrie 2024, indică faptul că 88,6% dintre gospodăriile din România sunt conectate la Internet, înregistrând o creștere de 2,9 puncte procentuale comparativ cu anul anterior.

Online, Card, Plată, A Plati, InternetComerțul electronic din România, din ce în ce mai profitabil. Sursa foto: Pixabay

O creștere notabilă a fost observată în mediul rural, unde proporția cumpărătorilor online a ajuns la 67,3%, cu 5,9% mai mult decât în 2023. Aceasta a redus diferența față de mediul urban, unde 77,1% dintre utilizatorii de Internet au efectuat cel puțin o comandă online, în creștere cu 3,4%.

Comerțul electronic cu cele mai căutate categorii

În 2024, cele mai căutate categorii de produse și servicii achiziționate online sunt: îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii (78,6%), livrări de la restaurante și catering (36,4%), produse cosmetice și de îngrijire personală (34,5%), articole sportive (20,8%), electrocasnice și electronice (15,8%) și medicamente și suplimente alimentare (16,7%).

Înființată în 2010, Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) reprezintă interesele magazinelor online din România. ARMO a dezvoltat un Cod de Bune Practici pentru Magazinele Online și un program de certificare a acestora, conform acestui Cod.

Asociația este parte a Ecommerce Europe, care reprezintă vocea sectorului de comerț electronic la nivel european, având în spate peste 150.000 de companii prin intermediul asociațiilor naționale, informează armo.ro.