Fondată în 2009 de Octavian Morariu, pe atunci președintele COSR, și de secretarul general Ioan Dobrescu, ambii retrăgându-se la scurt timp din ea, compania Pax Creative a început imediat să primească angajamente din lumea sportului.

Majoritatea covârșitoare a acestor contracte au fost fără licitație, prin achiziție directă: 240.  Valoarea achizițiilor directe a fost de 1.084.389 lei.

Datele apar într-o analiză făcută pentru Gazeta Sporturilor de către X-SPEND Consulting, o companie axată pe analiza datelor din SEAP.

Încă 11 contracte au fost realizate tot fără licitație, prin cerere de ofertă, în valoare totală de 1.307.119 lei, aici intrând cele 10 contracte cu COSR, cel mai valoros partener al Pax Creative.

Toate achizițiile au ca obiect echipament sportiv, la unele fiind vorba de marca Asics, cea pe care Octavian Morariu a explicat că a adus-o în România printr-o înțelegere cu directorul general al italienilor și, totodată, șeful federației de atletism de la Roma.

”Când am văzut că e nevoie de contracte cu entități bugetare am realizat că e vorba de conflict de interese și am părăsit firma, lăsînd-o unui om în care aveam încredere: asistenta mea vreme de 10 ani”, a explicat Morariu într-un interviu pentru Gazeta Sporturilor.

Între timp, procurorii de la București anchetează firma sub suspiciunea că a livrat lotului olimpic echipamente Kappa contrafăcute. Mai multe detalii pe tolo.ro

 

Te-ar putea interesa și: