Editura Evenimentul si Capital

România 4 you. Centura, Visul de aur al băcăuanilor

Băcăuanii așteaptă de peste 10 ani începerea lucrărilor la șoseaua de centură
Autor: | | 2 Comentarii | 1434 Vizualizari

De peste 15 ani, Bacăul se chinuie să scape de traficul infernal care se desfășoară între oraș și nordul Moldovei. Deși orașul este considerat un fief pesedist, nici guvernarea Năstase, nici guvernarea Ponta nu au rezolvat această problemă

La începutul lunii august, băcăuanii au sărbătorit istoricul mo ment al semnării ordinului de începere a lucrărilor la șoseaua de centură.

„Talmeș-balmeș” cu fondurile UE

Totuși, de facto, mai urmau 47 de zile până când firma turcă Eko Insaat Ve Tic As chiar se apuca de treabă. Dar, la 24 septembrie, presa locală le dezumfla entuziasmul: „Angajările și contractările de oameni și utilaje nu s-au făcut încă. Oficial, problema pare să fie un avans solicitat în zadar de Eko Insaat Ve Tic as de la CNADNR”. La 8 octombrie, se anunța că mai realist ar fi să se spere că șantierul va fi deschis în primăvara anului 2016. „Principalul motiv îl constituie un talmeș-balmeș cu fondurile europene, care a dus la refuzul CNADR de a plăti avansul către firma constructoare”, a arătat Ziarul de Bacău. În teorie, centura va avea peste 30 de kilometri, lucrările costând 393,8 milioane de lei. Contributia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune este de 85% din valoarea totală, diferența fiind asigurată de Guvern. În prezent, jumătate din mașinile care circulă prin oraș sunt în tranzit.


România 4 you. Fostul fief al lui Hrebenciuc se dezintegrează

România 4 you. Lefuri cu un sfert mai mici decât media pe țară



Nu poate atrage fonduri UE

Una din problemele pe care le are Bacăul, după arestarea lui Romeo Stavarache, este că nu are un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), impus de Comisia Europeană pentru atragerea de fonduri europene pentru perioada 2014-2020.


ONG-urile din Bacău cer un plan pentru atragerea fondurilor europene, cu care s-ar construi parcări sau piste pentru biciclete


„Având ca punct de pornire un PMUD realizat în urma consultării cetățenilor și a tuturor părților interesațe, am putea avea în Bacău, în următorii ani, piste și parcări pentru biciclete, autobuze electrice, parcări supraterane sau subterane de tipul park & ride, pasaje pietonale, stații intermodale pentru mijloacele de transport în comun, un sistem inteligent de gestionare a biletelor, benzi dedicate transportului public, zone pietonale în locul celor rutiere (mai ales în zona centrală), ba chiar putem introduce transport electric public în anumite zone ale orașului”, se arată într-un apel al ONG-urilor din oraș.

Aeroportul are trafic intens spre Italia

Ce avere avea, de fapt, Nicolae Ceausescu! Unde se afla banii ACUM

Pagina 1 din 2





Stirile zilei

Alte articole din categoria: Romania 4 YOU

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI