CELE mai noi date în scandalul Volkswagen: Franța deschide o anchetă. Germanii nu vor să lase compania să dea faliment

CELE mai noi date în scandalul Volkswagen: Franța deschide o anchetă. Germanii nu vor să lase compania să dea faliment

Volkswagen este o companie „prea mare pentru a da faliment” (too big to fail), din cauza conexiunilor politice şi a rolului emblematic al grupului, de simbol al redresării economiei Germaniei de Vest după Al Doilea Război Mondial, scrie într-o analiză Bloomberg preluată de Agerpres.

De asemenea, aproximativ o treime din cele 600.000 de locuri de muncă ale VW sunt în statul german. 

Când Germania a privatizat producătorul auto, în 1960, landul Saxonia Inferioară, unde este sediul central al grupului auto, şi-a păstrat o participaţie de 20% în Volkswagen şi un loc în Board-ul de supervizare. În 2007, Saxonia Inferioară a cumpărat acţiuni Volkswagen în valoare de 41 de milioane de euro pentru a-şi menţine participaţia la 20%, în urma căreia îşi păstrează nivelul maxim al drepturilor de vot. 

„Va fi important pentru Guvernul de la Berlin să analizeze toate scenariile şi să se aştepte la ce poate fi mai rău. Printre opţiunile Cabinetului se află sprijinirea landului Saxonia Inferioară pentru a-şi majora participaţia deţinută la VW sau acordarea de facilităţi fiscale la achiziţionarea vehiculelor electrice”, a apreciat Stefan Bratzel, şeful departamentului de cercetare auto la Universitatea din Bergisch Gladbach, Germania. 

Ne puteți urmări și pe Google News

Din aceste motive, analiştii consideră că Angela Merkel nu se poate distanţa de scandalul emisiilor solicitând pur şi simplu VW să vină rapid cu o soluţie. 

În condiţiile în care capitalizarea bursieră s-a redus cu aproape 35% de la începutul scandalului, în 18 septembrie, statul ar putea interveni dacă acţiunile vor scădea şi mai mult la Bursa de la Frankfurt. 

Merkel a mai intervenit în sectorul auto în 2013, când a relaxat normele europene privind controlul poluării, o decizie care a fost lăudată de puternica Asociaţie a producătorilor germani de automobile (VDA). Cancelarul şi-a justificat atunci acţiunile spunând că apără locurile de muncă. Maşinile au reprezentat anul trecut aproape 20% din exporturile Germaniei, în valoare de aproape 1.500 miliarde de dolari. 

Franța deschide o anchetă

Astăzi, Franţa a deschis o anchetă preliminară pentru „fraudă agravantă” împotriva grupului german Volkswagen, informează agenţia EFE, citată de Agerpres. 

Decizia Ministerului Public este motivată, au explicat sursele citate, de „toate elementele apărute în mass-media” în legătură cu acest caz şi de notificarea prezentată de un funcţionar public din regiunea pariziană, a cărei identitate nu a fost făcută publică.