Cele mai mari erori pe care le fac șoferii începători. Cum pot fi evitate aceste greșeli

Cele mai mari erori pe care le fac șoferii începători. Cum pot fi evitate aceste greșeli Șoferi în trafic. Sursa foto: Dreamstime.com

Marea majoritate a șoferilor începători fac în mod frecvent o serie de greșeli, când se află la volan, iar acestea le afectează capacitatea de a conduce. Din cauza acestora apar dureri de oase sau de musculature care au drept consecință apariția oboselii sau a lipsei de concentrare care duc la producerea unor accidente rutiere.

Marea majoritate a șoferilor începători fac în mod frecvent o serie de erori, când se află la volan, iar acestea le afectează capacitatea de a conduce. Din cauza acestora apar dureri de oase sau de musculature care au drept consecință apariția oboselii sau a lipsei de concentrare care duc la producerea unor accidente rutiere.

Mulți șoferi, în special cei începători, cu mai puțină experiență în condus tind să facă greșeli care îi afectează, crescând nivelul de oboseală sau lipsa de concentrare. Așa se poate ajunge la accidente rutiere, unele cu consecințe grave, dar și la diferite afecțiuni medicale.

Mulți începători tind să ridice scaunul cât mai sus posibil , într-o poziție vertical. Așa au impresia că vizibilitatea crește și pot observa mai bine ce se petrece în trafic, fapt ce îi ajută să controleze automobilul mult mai eficient. Această poziție poate cauza o creștere a oboselii, fapt ce poate avea drept consecință producerea unor accidente.

Ne puteți urmări și pe Google News

Specialiștii recomandă ca scaunul să fie ajustat în așa fel încât atunci când ambreiajul este apăsat piciorul să fie drept. În caz contrar, pot apărea dureri de genunchi și de musculatura. Mâinile trebuie plasate în partea superioară a volanului în dreptul orelor 10 și 2 (conform ceasului), iar coatele trebuie să fie ușor îndoite. Este poziția pe care o indică orice instructor, încă din primele ore de șofat, dar de care puțini mai țin cont ulterior.

 Erori de control al volanului

O altă greșeală apare cu prilejul schimbării de direcție, când volanul trebuie rotit la unghiul corespunzător, iar ambele mâini să se sincronizeze în timpul mișcării. Dacă volanul nu este mânuit corespunzător, poate scapă din mâini, iar controlul mașinii poate fi pierdut.

Erori de accelerare

La ralanti (800 rpm) mulți conducători auto apasă ambreiajul apoi îi dau drumul complet, apăsând pedala de accelerație. În această situație autoturismul se smucește sau, pur și simplu, se oprește. Motorul trebuie adus la 1.200 – 1.500 rpm prin accelerare și doar apoi trebuie eliberată, ușor, pedala de ambreiaj. Acesta tehnică poate fi deprinsă apelând la afișajul de pe bord, iar mai apoi, după o anumită perioadă, ascultând sunetul motorului.

Eroare de economie a combustibilului

De multe ori șoferii au tendința să conducă cu o viteză neutră sau să apese ambreiajul când mașina este în mișcare pentru a economisi combustibil. Dacă motorul nu mai este conectat la roți (atunci când este setată poziția neutră sau când ambreiajul este acționat), șoferul nu mai deține controlul autoturismului. Iar dacă vad dori să accelereze, va trebui să schimbe viteză, lucru care necesită secunde prețioase. Drept urmare, pe suprafețele alunecoase sau în curbe acest lucru poate duce la pierderea controlului și producerea de accidente.

Acesta se recomandă doar în timpul blocajului în trafic sau la culoarea roșie a semaforului. În viraje sau pe traseele dificile este bine să utilizați frâna de motor pentru a obține viteză dorită. Această regulă este recomandat să fie utilizată atât pe drumurile uscate cât și pe cele ude.

Erori la folosirea oglinzilor

Mulți șoferi utilizează oglinzile pentru a merge înapoi fără a se mai întoarce, pentru o mai bună vizibilitate. Aceasta este o greșeală majoră deorece în oglinzi nu poți observă totul. Există unghiuri moarte pentru șoferi care nu pot fi văzute, iar mai mult, la ieșirea dintr-o parcare, cu spatele, nu pot fi observate în oglinzi eventualele vehicule care circulă. Soluția este de a folosi ambele oglinzi laterale dar și de privi pentru a te asigura că ai o bună vizibilitate.

Șofatul doar pe condiții meteo favorabile

Mulți șoferi învață să conducă doar pe o vreme favorabilă, când șoseaua este uscată. Este greșit. După ce stăpânești bazele condusului este recomandat condusul pe timp de noapte sau pe vreme nefavorabilă. Aceasta oferă șoferului posibilitatea să-și testeze abilitățile și să-și îmbunătățească stilul de conducere. Condusul pe timp de zi este diferit față cel pe timp de noapte.

 Viteză prea mică în trafic

Cu o viteză de 20 – 40 km/ora cu siguranță un începător va bloca traficul și mai mult, va încălca și regulile de circulație. De exemplu, pe o autostradă o asemenea viteză este considerată prea mică și va fi sancționată. Cei care nu stăpânesc foarte bine șofatul și cred că mai este loc să-și îmbunătățească abilitățile ar trebui să conducă cu 60 – 70 km/oră, atunci când șoseaua este liberă și când limita de viteză o permite, conform site-ului școalaautobest.ro.