Nu se pregăteşte nicio vizită la care să se raporteze superproducţii la hectar, ci este vorba de o inedită campanie publicitară, în care Nicolae Ceauşescu a devenit, din oponentul şi criticul capitaliştilor, foto-model în reclamele acestora.
De la apartamentele comuniste, mici şi înghesuite, dar care asigurau un acoperiş deasupra capului tuturor „oamenilor muncii“, Ceauşescu promovează acum apartamente noi, moderne şi spaţioase, scoase la vânzare pe piaţa imobiliară românească. Ideea de a folosi imaginea fostului dictator i-a venit unui dezvoltator imobiliar din Arad, care o foloseşte sub sloganul „Trăiască Noua Revoluţie Urbană“. Fostul preşedinte a câştigat bătălia cu sexul
„Am vrut o campanie inedită, care să iasă din tipare, din standarde. Firma care se ocupă de partea de publicitate a venit cu mai multe propuneri. Una apăruse pe piaţă, cu totul întâmplător, cu câteva zile înainte să-i dăm drumul la a noastră. În final, am avut de ales între o campanie cu tentă sexuală şi aceasta, cu Nicolae Ceauşescu. Am ales imediat cu Ceauşescu, pentru că ni s-a părut extraordinară“, explică Leon Popa, 31 de ani, director al companiei care construieşte apartamente.
El mai spune că reacţia oamenilor a fost peste aşteptări: „99 la sută dintre clienţi au fost încântaţi. Toţi o iau ca o glumă, un pamflet, aşa cum este. Şi noi tot aşa am gândit campania. Oamenii nu au resentimente“. Directorul firmei povesteşte că a primit telefoane de la arădeni care nu doreau să cumpere apartamente, ci doar să depene amintirile plăcute din acele vremuri, acum că tot au subiect comun de conversaţie. Imagine pe spatele dictatorului
Pe lângă publicitatea outdoor, campania se mai derulează prin intermediul spoturilor radio-TV, a fluturaşilor şi a ziarelor. Unul dintre mesajele de pe fluturaşi este „Ce rost are să mai zugrăviţi ce am construit eu?“. Directorul companiei care l-a pus pe Nicolae Ceauşescu în toate machetele publicitare nu consideră că ar avea nevoie de dreptul de autor pentru că „sunt reproduceri parţiale în scop umoristic“.