Din păcate, acest impuls de a mânca pe post de „calmant” pentru stres ne duce, fără să ne dăm seama, la kilograme în plus, dar, pe termen lung, ne conduce spre o serie de afecțiuni care ne pun viața și sănătatea în pericol.

Specialiștii vin, însă, în ajutorul nostru cu mici sfaturi. Aceștia ne îndeamnă să încercăm, pe cât posibil, chiar și atunci când suntem stresați, să avem o „alimentație curată”. Există alimente care, în ciuda faptului că sunt consumate în cantități mai mari, nu îngrașă și totodată ne ajută să eliminăm stresul din viața noastră.

1. Avocado – include în alimentația ta zilnică și câteva felii de avocado. Fie că preferi să îl mănânci în sandviș sau în salata servită la prânz, avocado e un fruct plin de nutrienți, vitamine și minerale, care te ajută să îți regăsești echilibrul și să fii în formă. Conține multe grăsimi, iar datorită acestui fapt îți potolește rapid foamea. Deoarece te simți sătul mai mult timp, mănânci mai puțin, iar numărul de calorii ingerate scade.

2. Fructe uscate precum caisele, bananele, prunele sau stafidele te salvează în lupta cu stresul și oboseala. Datorită zahărului natural din acestea, dar și a magneziului, organismul tău va face față mult mai bine momentelor tensionate de peste zi. Pe lângă asta, ele nu îngrașă, ba mai mult, sunt recomandate în curele de slăbire.

3. Ciocolata neagră – nu ai de ce să te temi pentru siluetă. Consumată cu moderație, ciocolata neagră îți aduce numai beneficii. Unul dintre acestea se referă la faptul că vei fi plin de energie și vei spune adio stresului.

4. Fructele de pădure – adaugă în iaurtul tău de dimineață și câteva fructe de padure. Pe lângă faptul ca vei obține un mic dejun mult mai bun la gust, această combinație îți va aduce și multe beneficii legate de sănătate, inclusiv de reducere a nivelului de stres. Mai mult, ele nu îngrașă, ci din contră, sunt de ajutor atunci când îți dorești să scapi de kilogramele în plus.

5. Semințele de dovleac – ajută și ele în lupta contra stresului. Datorită conținutului bogat în magneziu, semințele de dovleac îți mențin ridicat nivelul de energie și te ajută în perioadele de anxietate.

6. Somonul – asigură-te că incluzi în meniu pește, cel puțin de două ori pe săptămână. Somonul este o alegere bună pentru o digestie optimă. Acest pește luptă și împotriva depresiei, deoarece marește nivelul de serotonină din organism. Astfel, vei fi mai calm și vei putea să combați mai eficient stresul.

7. Legumele cu frunze verzi – consumă cât mai multe astfel de legume și vei simți beneficiile. Salata verde, varza, spanacul sau broccoli, îți vor crește totodată capacitatea organismului de a face față stresului. Vitaminele și mineralele conținute, precum și alți nutrienți esențiali, ajută la echilibrarea nivelului cortizolului în corp. Vestea bună e că nu îngrașă și le poți consuma fără să te uiți la numărul de porții.

8. Quinoa – este o cereală fără gluten care conține mai multe proteine decât orice altă cereală. Acestea sunt esențiale în dezvoltarea și regenerarea țesuturilor. În plus, este o sursă excelentă de minerale, vitamine, nutrienți și acizi grași esențiali, care te ajută să te menții suplă și sănătoasă.

9. Cartoful dulce – este bogat în magneziu, substanță care echilibrează răspunsul organismului la stres și reduce inflamația din corp. Este unul dintre alimentele care trebuie să existe în meniul tău, deoarece nu îngrașă și furnizează energie.

10. Afinele – sunt bogate în vitamina C şi ne influenţează dispoziţia, dat fiind faptul că scad tensiunea şi nivelul de cortizol, hormonul stresului. Totodată, afinele pot fi consumate chiar și în cantități mari, pentru că au foarte puține calorii și nu îngrașă.

Te-ar putea interesa și: