Evenimentul Zilei > Economie > Ce autodube poți să-ți iei cu mai puțin de 20.000 de euro
Ce autodube poți să-ți iei cu mai puțin de 20.000 de euro

Ce autodube poți să-ți iei cu mai puțin de 20.000 de euro

Micii întreprinzători au avut întotdeauna nevoie de un mijloc de transport încăpător, rapid și ieftin, cu ajutorul căruia să poată căra, în timp util, marfă sau persoane până la destinație

Autodubă, dubă, monovolum, MPV, autovehicul comercial. Indiferent cum îi spuneți, rolul său este acelaşi: transport de marfă sau persoane. Principala ei calitate este spațiul interior sensibil mai mare decât în cazul unui break de dimensiuni compacte. Am analizat ofertele din piață şi am făcut un top 5 autodube noi care pot fi achiziționate în prezent. Prețurile sunt orientative şi diferă în funcție de dealer, oferte şi discounturi.

KIA Venga poate fi cumpărată pentru mai puțin de 15.000 de euro. Are un motor de bază de 1,4 litri, benzină, 90 CP, şi un consum mediu în oraş de 7,2 litri/100 km. Volumul portbagajului este de minimum 440 de litri, dar poate fi extins până la aproape 1.500 de litri.


FOTO:KIA Venga, 15.000 de euro FOTO: KIA



Cei mai pretențioşi, dacă au noroc, pot prinde la ofertă un Mercedes-Benz Citan la circa 20.000 de euro. Motorul de bază este un diesel de 1,4 litri şi 75 CP, care consumă sub 5 litri/ 100 km, în oraş. Şi acum, partea cea mai frumoasă: poate transporta un volum de marfă de până la 3.000 de litri.

Opel Meriva costă în jur de 16.000 de euro. Recomandăm un diesel în acest caz, un motor mai potrivit pentru transporturi datorită unui cuplu mai mare prezent la turații joase. Motorul de bază este un 1,3 litri, 95 CP, cu un cuplu 180 Nm la 1.750 RPM, consum în oraş de circa 5 litri/100 km. Volumul mărfurilor transportate poate ajunge la 1.500 sw litri.


FOTO:Opel Meriva, 16.000 de euro FOTO: OPEL



Ford B-MAX, la un preț de circa 16.000 de euro, are probabil singurul motor în trei cilindri de 1 litru din clasa sa, dar cu o putere suficientă, de 100 CP. Consumul în oraş este de circa 6 litri/100 km şi poate transporta un volum de marfă de aproape 1.400 litri.


FOTO: Ford B-Max, 16.000 euro FOTO: FORD



Volkswagen Caddy furgon, conceput special pentru transport de marfă, costă și el în jur de 15.000 de euro. Propulsorul este un 1,2 litri benzină, 86 CP, consum circa 7,5 litri/100 km în oraş, şi poate transporta un volum de marfă de peste 2.200 de litri.

Volkswagen, cel mai mare producător auto mondial

Grupul german Volkswagen (VW) a devansat firma niponă Toyota Motor Corp în primele şase luni ale anului. Acesta a devenit astfel cel mai mare producător auto mondial, după livrări, transmite AP, preluată de Agerpres. În primul semestru din 2015, Volkswagen a vândut 5,04 milioane de vehicule, iar Toyota – 5,02 milioane unități. Livrările au scăzut cu 1,5% în cazul Toyota şi cu 0,5%, la Volkswagen. Grupul german și-a majorat vânzările în Europa Occidentală cu peste 6%, compensând astfel încetinirea din China, cea mai mare piață a sa. Livrările Toyota în Europa au urcat cu 5,7 în primul semestru din acest an. Obiectivul strategic al celor de la Volks wagen este ca, până în 2018, să devină cel mai mare producător auto din lume. Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania. Pentru a-şi îndeplini acest obiectiv, VW va trebui să facă față declinului din China, cea mai mare piață auto din lume, şi concurenței venite din partea modelelor ieftine ale brandurilor chineze.


FOTO: Volkswagen Caddy, de la 15.000 de euro FOTO: VOLKSWAGEN