Ce a cumpărat o femeie dintr-un mare hipermarket. Nici la imagini nu te poți uita

Ce a cumpărat o femeie dintr-un mare hipermarket. Nici la imagini nu te poți uita ANPC Sursă foto: Unsplash

ANPC a descoperit nereguli grave într-un cunoscut supermarket, în urma sesizării unei femei, care a făcut o descoperire grețoasă.

Ce a găsit o româncă într-un supermarket cunoscut

Un magazin Kaufland din Bistrița a fost sancționat sever de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) după ce o localnică a achiziționat carne în stare avansată de putrefacție și cu puroi. Incidentul a atras o amendă de 170.000 de lei pentru cunoscutul lanț de magazine, iar cazul a fost făcut public de publicația Bistrițeanul.

Controlul desfășurat de comisarii ANPC pe 2 septembrie 2024 a confirmat plângerea femeii și a scos la iveală alte nereguli grave în magazin. Pe lângă carnea alterată, au fost descoperite și fructe, legume, și alte produse alimentare în stări avansate de degradare, toate fiind expuse spre vânzare.

Ne puteți urmări și pe Google News

Această situație a ridicat semne de întrebare cu privire la standardele de igienă și siguranță alimentară în rețeaua de magazine Kaufland, fiind un exemplu grav de neglijență care a dus la sancționarea magazinului din Bistrița. Protecția Consumatorului a reacționat prompt, asigurându-se că astfel de practici nu vor fi tolerate.

Nereguli grave descoperite de inspectorii ANPC

Verificările realizate de comisarii CJPC Bistrița-Năsăud au confirmat numeroase abateri grave în cadrul magazinului Kaufland din Bistrița. Pe lângă produsele alimentare alterate, s-au descoperit și articole fără etichete corespunzătoare, care nu indicau data limită de consum și prezentau semne evidente de degradare, făcându-le nepotrivite pentru consumul uman. De asemenea, fructele și legumele expuse erau calitativ depreciate, prezentând semne de putrefacție.

Comisarul-șef Stelian Dolha a detaliat și alte deficiențe, printre care informarea eronată a consumatorilor cu privire la proveniența fructelor, utilizând practici comerciale înșelătoare. S-au identificat și nereguli legate de comercializarea produselor pe bază de grăsimi vegetale, care nu erau delimitate corespunzător de produsele lactate autentice, contrar reglementărilor în vigoare. De asemenea, unele produse electrice și electronice nu aveau evidențiat separat costul timbrului verde, iar rechizitele școlare lipseau de elementele necesare de identificare.

În plus, au fost constatate nereguli în ceea ce privește afișarea prețurilor la produsele expuse la vânzare și s-au găsit produse cu ambalaje deteriorate. Toate aceste abateri au dus la sancționarea magazinului, iar autoritățile au subliniat necesitatea respectării stricte a normelor de protecție a consumatorilor pentru a preveni astfel de situații.

Ce sancțiuni a primit cunoscutul supermarket

Având în vedere multiplele nereguli descoperite, echipa de control a decis aplicarea a șapte amenzi contravenționale care însumează 170.000 de lei, alături de două avertismente. Aceste sancțiuni au fost impuse pentru a sublinia gravitatea abaterilor constatate și pentru a descuraja repetarea unor astfel de practici.

De asemenea, s-a luat măsura opririi temporare de la vânzare a produselor nealimentare care prezentau deficiențe de informare, iar produsele alimentare neconforme au fost scoase definitiv din circuitul comercial.

 

Revista presei